هیچ آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده؛ روند شمارش آرا در جریان است
کد خبر: 3978501
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴

هیچ آمار رسمی از نتایج انتخابات اعلام نشده؛ روند شمارش آرا در جریان است

روند شمارش آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ آمار رسمی اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا مستقر در وزارت کشور، با پایان یافتن زمان اخذ رأی در برخی شعب در ساعت 2 بامداد امروز، شنبه 29 خردادماه، شمارش آرای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دومین میان‎دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۴ استان و اولین میان‎دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۴حوزه انتخابیه در ۶ استان) آغاز شد.

هرچند گمانه زنی های رسانه ای و اخبار غیررسمی حاکی از یک مرحله ای بودن انتخابات است اما روند شمارش آرا همچنان ادامه دارد و تاکنون هیچ آمار رسمی از نتایج انتخابات از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام نشده است. 

سیداسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور، گمانه زنی های رسانه ای در باره میزان مشارکت را فاقد هرگونه استناد و اعتبار دانسته و از مردم و اصحاب رسانه خواسته صرفاً به اطلاعیه های رسمی ستاد انتخابات کشور توجه کنند.

پیش از این اعلام شده بود که نتایج انتخابات ریاست جمهوری تا ظهر امروز اعلام می شود اما باید منتظر ماند و دید با توجه به طولانی شدن روند اخذ رأی، آیا نتایج نهایی طبق وعده قبلی اعلام خواهد شد یا نه.

در انتخابات ریاست جمهوری، رقابت بین حجت‎ الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محسن رضایی و عبدالناصر همتی انجام شد.

موضوع غیرقابل انکار و مشهود، این است که حضور و مشارکت مردم در این انتخابات فراتر از پیش بینی ها قبلی بوده است.

انتهای پیام
captcha