عوامل فرهنگی، اجتماعی مؤثر بر کیفیت زندگی و احساس رضایت دختران جوان
کد خبر: 3978594
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
در وبینار دختران توانمند، شهر متعالی بررسی شد؛

عوامل فرهنگی، اجتماعی مؤثر بر کیفیت زندگی و احساس رضایت دختران جوان

موضوع عوامل فرهنگی، اجتماعی مؤثر بر کیفیت زندگی و احساس رضایت دختران جوان در دومین وبینار دختران توانمند، شهر متعالی بررسی شد.

به گزارش ایکنا، دومین روز وبینار علمی، تخصصی «دختران توانمند، شهر متعالی» امروز شنبه، 29 خردادماه با حضور غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و دیگر اساتید برجسته و صاحب‌نظر دانشگاهی (دانشگاه‌های تهران، خوارزمی، علوم انتظامی و ...) برگزار شد.

در ابتدای این وبینار که با تلاوت قرآن و پخش سرود ملی و سرود جهاد آغاز شد، نقی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س) ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت در سخنان کوتاهی به موضوع اهمیت و نگاه ویژه به دختران پرداخت.

در ادامه، رضا صفری شالی، دبیر علمی وبینار و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی نیز طی سخنانی به موضوع توانمندسازی دختران و توجه ویژه به این حوزه پرداخت و سپس، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سخنانی در مورد عوامل فرهنگی، اجتماعی مؤثر بر کیفیت زندگی و احساس رضایت دختران جوان ایراد کرد.

در ادامه، محسن سودمند، روان‌شناس و مشاور و عضو هیئت علمی انجمن آشنا در سخنانی به بررسی موضوع «تأثیر مؤلفه‌های شهری و فضای شهری بر سلامت جسمی، روانی، اجتماعی دختران» پرداخت.

همچنین، رضا صفری شالی، دبیر علمی وبینار و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی نیز مطالبی پیرامون «زندگی روز مره دختران در شهر» ارائه کرد.

سپس، ناهید حسینی، هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین، موضوع «خانواده، اجتماع و دختران فراری» را مورد بررسی قرار داد و در ادامه نیز الهام درستیان، روانشناس و مشاوره خانواده سخنان خود را با موضوع «شهر مدرن و تأثیر آن بر دختران» ارائه کرد.

احمد غیاثوند، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی نیز موضوع «شکل‌گیری هویت جنسی دختران در فضاهای عمومی» را مورد واکاوی قرار داد و در ادامه نیز ممقانیه، روانشناس و مشاور کودک و نوجوان با موضوع «دختران و امنیت در فضای عمومی» به سخنرانی پرداخت.

در ادامه، مهدیه محمدتقی‌زاده، عضو هیئت علمی و مشاور معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، موضوع «مشارکت اجتماعی دختران» را بررسی کرد و در پایان نیز رضا صفری شالی، دبیر علمی وبینار و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی به جمع‌بندی مطالب ارائه شده در وبینار و پاسخ به تعدادی از سؤالات مطروحه از سوی کاربران پرداخت.

انتهای پیام
captcha