خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهانت مجدد نویسنده سعودی به ساحت پیامبر(ص)
کد خبر: 3978782
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی از اهانت مجدد نویسنده سعودی به ساحت پیامبر(ص)

کاربران شبکه‌های مجازی با راه‌اندازی هشتگ «ترکی الحمد به پیامبر(ص) اهانت می‌کند» اهانت مجدد این نویسنده سعودی به دین اسلام و ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، ترکی الحمد، نویسنده سعودی در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «هم ما و هم آنها خوبی‌هایی داریم ... آیا در میان ما کسی نیست که هر جمعه یهودیان را نفرین کند؟ آیا در میان ما کسی نیست که بگوید یهودیان نوادگان میمون‌ها و خوک‌ها هستند؟ آیا در میان ما کسی نیست که بگوید یهودیان تا روز قیامت ملعون هستند؟ نفرت چیزی جز نفرت به وجود نمی‌آورد. فرقی نمی‌کند که عرب باشد یا یهود؛ زمین برای همه گسترده است»
 
توییت الحمد موجی از خشم را میان کاربران توییتر به وجود آورد چرا که این توییت نخستین اهانت وی به دین اسلام و ساحت پیامبر اکرم(ص). الحمد همیشه با توئیت‌های جنجالی خود خشم کاربران را بر می‌انگیزد.
 
نویسندگان و فعالان عربستانی توییت الحمد را اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) دانسته و از مقامات سعودی خواستار مجازات وی و عذرخواهی به خاطر نوشته‌هایش شدند.
 
خلیل مقداد، نویسنده سعودی در واکنش به توئیت الحمد نوشت: «نه، ترکی! در میان ما کسی نیست که این سخنان را بگوید.  ... من از خداوند متعال می‌خواهم که اگر خیر و خوبی در تو می‌بیند تو را هدایت کند و اگر شر و بدی در تو می‌بیند، تو را مجازات کند.
 
دکتر سمیح غزال نیز در توئیتی نوشت: «چگونه کسانی را که فقط در ماه گذشته 64 کودک و 100 زن را به قتل رسانده و هزاران خانه را بر سر ساکنانشان تخریب کرده‌اند، تبرئه می‌کنید؟ چگونه کسانی را که یک کشور را به طور کامل به سرقت برده و مردم آن را آواره کرده‌اند و مرتکب اعمال نژادپرستانه و جنایات جنگی شده‌اند و هر روز مرتکب اقدامات تروریستی می‌شوند، بیگناه جلوه می‌دهید؟ ما به موسی(ع) ایمان داریم و به کسی تجاوز نمی‌کنیم و آنها را جز با وصفی که خداوند در کتاب خود آنها را توصیف کرده است، توصیف نمی‌کنیم. ای مردک تقوای خدا پیشه کن!»
 
عبدالوهاب القحطانی نیز نوشت: «تو به احادیث رسول اکرم(ص) و قرآن تعرض می‌کنی؛ آیا شرم نمی‌کنی؟ هرچند که گمان نمی‌کنم کسی مثل تو شرمنده شود! ...»
 
ترکی الحمد کیست؟

ترکی الحمد یک نویسنده و داستان‌نویس سعودی و همچنین استاد دانشگاه و سیاستمدار است. او در سال‌های اولیه عمر خود در شهر الدمام عربستان زندگی می‌کرد. سپس در دوره دبیرستان به حزب بعث سعودی پیوست و بعد وارد دانشگاه شد. در سال اول دانشگاه از سوی اطلاعات سعودی بازداشت شد و یک سال و چند ماه در زندان بسر برد.
 
او تحصیلات خود را در آمریکا ادامه داد و از آنجا فارغ‌التحصیل و سپس مدرس بخش علوم سیاسی دانشگاه ملک سعود شد. اما خیلی زود بازنشسته شد و اوقات خود را به نوشتن سپری کرد.
 
این اولین باری نیست که ترکی الحمد به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و دیگر مقدسات دینی مسلمانان اهانت می‌کند. او در سال 2012 نیز به دلیل انتشار مطالبی توهین‌آمیز نسبت به ساحت پیامبر اکرم(ص) بازداشت شده بود.
انتهای پیام
captcha