چند می‌گیری بخندانی؟
کد خبر: 3979084
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲

چند می‌گیری بخندانی؟

اگر آگهی تبلیغاتی بتواند ما را بخنداند، می‌تواند این احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پیوند بزند.

چند می‌گیری بخندانی؟به گزارش ایکنا، امروزه طنز روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است. در بسیاری از پیام‌های رسانه‌ای از این شیوه استفاده می‌شود تا توجه مخاطب بیشتر به پیام جلب شود. این روش باعث می‌شود پیام با احساسی خوب و مفرح در ذهن مخاطب همراه باشد.

روش اقناعی طنز، بر روی این فرآیند ذهنی بنا شده که هنگامی‌که می‌خندیم احساس خوبی داریم بنابراین، اگر آگهی تبلیغاتی بتواند ما را بخنداند، می‌تواند این احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پیوند بزند.

استفاده از روش طنز تنها محدود به تبلیغات محصولات نمی‌شود و در رسانه‌های خبری و دنیای سیاست نیز از این تکنیک استفاده می‌شود. این روش در بسترهای خبری بیشتر برای بیان مشکلاتی از قبیل گرانی، تحریم ، تورم و کمبود آب استفاده می‌شود. شاید یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از این تکنیک را بتوانیم در نشریه گل‌آقا یا بخش طنز روزنامه‌ها پیدا کنیم.

استفاده از طنز در فرایند اقناع یکی از شیوه‌های مرسوم و نتیجه‌بخش در اقناع است. مفاهیم و پیام‌های طنز به دلیل ایجاد حس فرح‌بخشی می‌توانند توجه مخاطب را به پیام تبلیغاتی جلب کنند.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha