دستورالعمل جدید برای بازگرداندن قرآن به مساجد عربستان و از سرگیری جلسات قرآنی
کد خبر: 3979266
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

دستورالعمل جدید برای بازگرداندن قرآن به مساجد عربستان و از سرگیری جلسات قرآنی

بخشنامه جدید وزیر امور اسلامی عربستان سعودی درباره صدور مجوز برای بازگرداندن قرآن‌ها به مساجد و ازسرگرفته شدن جلسات قرآنی موج شادی مردم این کشور در رسانه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السبق، در راستای اجرای بخشنامه شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان سعودی، نسخه‌های قرآن کریم به کتابخانه‌های مساجد در این کشور بازگشت.

این اقدام در راستای صدور دستور العمل‌های بهداشتی جدید در مساجد سراسر عربستان سعودی و بر مبنای دستورالعمل‌های ویژه وزارت بهداشت این کشور به منظور ادامه پیشگیری از شیوع کرونا اعمال انجام شده است.

براساس این بخشنامه، نسخه‌های قرآن که با آغاز شیوع کرونا از مساجد جمع‌آوری شده بود به کتابخانه‌های این اماکن بازگردانده می‌شود و در عین حال از نمازگزاران خواسته می‌شود تا حد امکان هنگام حضور در مساجد قرآن‌هایشان را به همراه داشته باشند.

در این بخشنامه آمده است که اجازه برپایی کلاس‌های درس و سخنرانی‌ها در مساجد داده می‌شود؛ اما باید اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در این خصوص رعایت شود و مدت این جلسات با مدت بازبودن مسجد مطابقت داشته باشد و همچنین دستورالعمل حذف کولرهای آبی و یخچال‌ها از مساجد هم لغو می‌شود.

این بخشنامه جدید وزیر امور اسلامی عربستان سعودی، مورد تحسین و شادی گسترده محافل جامعه سعودی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و هشتگ امور اسلامی نیز در صدر هشتگ‌های توئیتر در این کشور قرار گرفت که به همراه آن تصاویر و اخبار بازگشت نسخه‌های قرآن و جلسات قرآنی به مساجد منتشر شده است.

مساجد سراسر عربستان سعودی از زمان شیوع کرونا مشمول دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع این بیماری همه گیر بوده است.

انتهای پیام
captcha