آشکار شدن دشمنی استکبار جهانی با حقوق بشر برای همه جهانیان
کد خبر: 3979301
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

آشکار شدن دشمنی استکبار جهانی با حقوق بشر برای همه جهانیان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه سیاهه جنایات صد ساله آمریکا در جهان زیر پوشش دفاع از حقوق بشر پنهان‌شدنی نیست، گفت: با روشنگری و افشاگری امامین انقلاب اسلامی، دشمنی استکبار جهانی با آزادی‌ و حقوق بشر، بر همه جهانیان آشکار شده است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، اول تیر در دومین نشست استانی بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: با توجه به رویه استکبارستیزانه مردم مسلمان ایران، دشمنی عمیق آمریکای جنایتکار با ملت شریف ایران پایان نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشورهایی که خود ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان و حتی داخل کشورهای خود هستند ادعای دفاع از حقوق بشر را در دنیا دارند، گفت: حقوق بشر دستاویزی برای سلطه استکبار جهانی و دخالت در امور داخلی کشورهای جهان برای تامین منافع نامشروع آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با ستایش از درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای پیشنهاد نامگذاری ششم تا دوازدهم تیرماه به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: این هفته فرصت مغتنمی برای افشای جنایات استکبار جهانی و تبیین و ترویج حقوق بشر اسلامی است.

اشجری، تمسک استکبار جهانی به حقوق بشر برای تخریب، تحقیر و تحریم کشورهای اسلامی را نشانه عجز و ناتوانی آنان در برابر احکام مترقی دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: آمریکای جنایتکار با نفوذ در مجامع جهانی، زورگویی به دیگر دولت‌ها و انحصار رسانه‌ای می‌کوشد بر جنایات متعدد خود در تاریخ معاصر سرپوش گذاشته و افکار جهانی را به سمت کشورهای آزادی‌خواه و استکبارستیز منحرف کند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و به خواست مردم مبارز و مسلمان ایران پاسخ محکمی به اقدامات گستاخانه و ضدبشری آمریکا در دوران حکومت رژیم ستم‌شاهی پهلوی بود، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران به امید اول جهان اسلام و کشورهای ستم‌دیده و آزادی‌خواه دنیا برای مبارزه با استبداد، استعمار و استثمار استکبار جهانی مبدل شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه ترور و به شهادت رساندن 17 هزار ایرانی بی‌گناه از سوی گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا مهمترین نشانه دشمنی عمیق استکبار جهانی با ملت شریف ایران است، گفت: سیاهه جنایات صد ساله آمریکا در جهان زیر پوشش دفاع از حقوق بشر پنهان‌شدنی نیست، زیرا با روشنگری و افشاگری امامین انقلاب اسلامی، دشمنی استکبار جهانی با آزادی‌ و حقوق بشر، بر همه جهانیان آشکار شده است.

وی از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در مرکز و همه شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 100 ویژه برنامه برای بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان گیلان تدارک دیده شده است.

اشجری، با بیان اینکه دو مراسم استانی در روزهای چهارم و یازدهم تیرماه قبل از نماز جمعه شهر رشت با سخنرانی دو چهره برجسته برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همایش‌های بسیاری در سطح استان به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی، چهار شهيد گيلانی هفتم تير و شهدای ترور استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم متعدد، برنامه‎‌های تبیینی و فعالیت‌های قرآنی در بقاع متبرکه و مساجد استان با موضوع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خبر داد و گفت: توليد محتوا و آثار هنری و ادبی مثل فیلم کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی، پوستر، عكس‌نوشته، شعر و داستان به منظور انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین برگزاری مسابقات و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی، هنری و ادبی از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های تلويزيونی و راديویی بسیاری به منظور تبيين شخصيت شهيد دانشمند آیت‌الله بهشتی، چهار شهيد گيلانی حادثه هفتم تير و معرفی 104 شهيد ترور استان از سوی صدا و سیمای مرکز گیلان آماده پخش شده است، بیان کرد: فضاآرايی شهری متناسب با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در دستور کار شهرداری‌های استان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha