مجموعه نمایشگاه‌های ملکوت برگزار می‌شود
کد خبر: 3979340
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
با هدف ترویج قرآن به واسطه زبان هنر / 

مجموعه نمایشگاه‌های ملکوت برگزار می‌شود

مجموعه نمایشگاه­‌های ملی و بین‌المللی ملکوت به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود.

لاله شکورشهابی؛ مدیر اداره ترویج سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در گفت‌وگو با ایکنا اعلام کرد: سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با هدف ترویج قرآن به واسطه زبان هنر  و خلاقیت‌های هنری و به جهت تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی و بین‌المللی با محوریت قرآن کریم، مجموع نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی ملکوت را برگزار می‌کند.

شهابی افزود: حمایت از هنرمندان جوان و مستعد و تشکیل شبکه‌ای از هنرمندان جوان و نمایش آثار هنرمندان حوزه­‌های خوشنویسی و نقاشی‌خط، نگارگری، نقاشی، تایپوگرافی و عکاسی در زمینه‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی از جمله رویکردهایی هست که در برگزاری این نمایشگاه‌ها مدنظر است.

مدیر اداره ترویج سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: با توجه به تجربه‌ای که این سازمان در برگزاری رویدادهای متعدد فرهنگی و هنری در بیش از یک دهه فعالیت‌های خود داشته است، امید می­رود طرح ملکوت بتواند در راستای شناسایی و شبکه‌سازی هنرمندان قرآنی نقش شایان توجهی را اعمال کند.

شهابی در خصوص برنامه‌های در حال اجرای این اداره افزود: در حال حاضر جشنواره ملی کتابت قرآن کریم در حال اجراست که مرحله داوری آن 29 خردادماه برگزار و اعلام نتایج و مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان این جشنواره تیرماه برگزار خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های آینده این اداره گفت: فراخوان اولین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌­های ملکوت با موضوع نگارگری قرآنی در هفته اول تیرماه منتشر و طبق پیش­‌بینی‌­ها این نمایشگاه اواخر تیرماه و در دهه ولایت و امامت به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha