اقدامات جدید دولت در حوزه نشر/ مشکل کاغذ در هیئت دولت حل شد
کد خبر: 3979425
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

اقدامات جدید دولت در حوزه نشر/ مشکل کاغذ در هیئت دولت حل شد

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی از دو اقدام جدید دولت برای حوزه نشر خبر داد و گفت: مشکل کاغذ در هیئت دولت حل شد.

اقدامات جدید دولت در حوزه نشر/ مشکل کاغذ در هیئت دولت حل شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصمیمات جدید دولت برای حوزه نشر گفت: همزمان با میلاد امام هشتم(ع) دو اتفاق خوب هم برای اهالی نشر رقم خورد. خبر اول مربوط به حل مشکل کاغذ در سال جاری است که در پی مساعدت رئیس‎ جمهور و هیئت دولت انجام شد.

وی ادامه داد: خبر دوم نیز مربوط به برقراری تعرفه‌های فرهنگی برای دفاتر نشر و کتابفروشی‎‌های کشور در امور مربوط به تعرفه ‏های آب، برق، گاز، خدمات پستی و همچنین صدور پروانه ساختمان است. این اقدام پس از سال‌ها گفت‌و‌گو و پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هیئت دولت به تصویب رسید.

اسماعیلی همچنین نظر به برخی پیشنهاد‌ها درباره ارائه تسهیلات تحفه به ناشران در پی شرایط کرونا گفت: مبالغ تصویب شده برای ناشران بین ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بود که رقم این تسهیلات پس از بررسی پرونده‎‌های درخواست ناشران در کمیته‌‏ای متشکل از اعضای صنف نشر و معاونت فرهنگی برای ناشران مقرر شد.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی تأکید کرد: برای هیچ ناشری فراتر از این سقف در نظر گرفته نشده و این تسهیلات براساس ملاک‏‌های مشخص مانند میزان تولید کتاب و یا کیفیت آثار تولیدی در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان صنف و معاونت امور فرهنگی تعیین شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با تدابیر در نظر گرفته شده و همکاری نهاد‌های حاکمیتی و بخش‎ خصوصی بر همین مبنا شاهد رشد و شکوفایی بیشتر نشر کتاب و کتابخوانی در کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha