جامعةالمصطفی؛ زمینه‌ساز آموزش علوم حوزوی و دینی به خواهران
کد خبر: 3979629
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
علی عباسی؛

جامعةالمصطفی؛ زمینه‌ساز آموزش علوم حوزوی و دینی به خواهران

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت: یکی از مشکلات، ضعف جامعةالمصطفی از نظر فضا‌های زیرساختی است و با توجه به اشتیاق فراوان برای یادگیری معارف ناب اسلامی، باید برای رفع این ضعف بکوشیم.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، دوم تیر، در آیین افتتاح ساختمان جدید مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی، به مجموعه‌های آموزشی ویژه خواهران در نمایندگی المصطفی در استانهای خراسان، گلستان، اصفهان، آشتیان و مراکز دیگر اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما، ضعف جامعةالمصطفی از نظر فضا‌های زیرساختی است؛ با توجه به اشتیاق فراوان برای یادگیری معارف ناب اسلامی، باید برای برطرف‌ کردن آن بکوشیم. تسهیل شرایط برای دانش‌پژوهان یکی از مسائل مهم به شمار می‌رود و جامعةالمصطفی در این مسیر گام‌های مثبتی برداشته است.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تبریک و تهنیت سالروز میلاد خجسته و مسعود امام رضا(ع)، افتتاح این مجموعه را در چنین ایام مبارکی به فال نیک گرفت و اظهار کرد: ان‌شاءالله این مجموعه با عنایت امام رئوف(ع)، سالیان طولانی منشأ نشر معارف اهل‌بیت (ع) در عالم خواهد بود. حضرت فرمودند: «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند. امر ما زمانی احیا می‌شود که علوم ما را یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند، زیرا اگر مردم زیبایی سخنان ما را بدانند، از ما تبعیت خواهند کرد.»، بی‌شک جامعةالمصطفی یکی از مصادیق این حدیث شریف است.

وی از همه افرادی که در بنای این مجموعه علمی ـ آموزشی زحمات فراوانی را متقبل شدند، مخصوصاً خیرین، سپاسگزاری کرد و با اشاره به فاز‌های دیگر آن اعم از خوابگاه، مسجد و مجموعه فرهنگی، ابراز کرد: بی‌تردید جامعةالمصطفی یکی از حسنات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. انقلاب اسلامی، آثار و حسنات و برکات زیادی داشته که یکی از آنها ایفای نقش انکارناپذیر در گسترش فرهنگ اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است و یکی از مهم‌ترین مراکزی که به این امر اهتمام جدی دارد، جامعةالمصطفی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اشتیاق بسیاری برای یادگیری معارف ناب اسلامی در جهان شکل گرفت. البته از دیرباز حوزه علمیه فراجغرافیایی و فراملیتی بود، ولی آنچه در جامعةالمصطفی دیده می‌شود، مدینه بی‌بدیلی است و نمونه‌ای با این کمیت و کیفیت در حوزه علمیه سراغ نداریم.

وی با اشاره به حضور دانش‌پژوهانی از بیش از صد ملیت در جامعةالمصطفی برای یادگیری معارف ناب اسلامی، بیان کرد: یکی دیگر از برکات انقلاب اسلامی، گسترش آموزش‌های علوم اسلامی و حوزوی به خواهران است؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کمتر نمونه آموزش‌های حوزوی را میان خواهران شاهد بودیم، ولی امروز شاهد حرکت علمی گسترده در جامعه بانوان در داخل و خارج کشور هستیم. همچنین جمعیت خواهران مشتاق یادگیری علوم اسلامی در جامعةالمصطفی و تأثیر فرهنگی آنان در عالم بسیار است و چندین‌ هزار نفر دانش‌آموخته مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی هستند.

وی، با پرداختن به ضعف‌های زیرساختی در بخش خواهرانِ جامعةالمصطفی، تصریح کرد: به همت رئیس پیشین جامعةالمصطفی، این زمین برای خواهران و برادران تعیین و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی شد. احداث این مجتمع از سال ۹۴ آغاز شد و احداث و تکمیل ساختمان خوابگاهی، مسجد و مجموعه فرهنگی در دست اقدام است.

همچنین، در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، شرحی از فعالیت‌های مجتمع ارائه کرد و افتتاح ساختمان جدید مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با حضور رئیس جامعةالمصطفی، آیت‌الله حسینی بوشهری (رئیس جامعه مدرسین و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه) و دیگر مسئولان انجام شد.

انتهای پیام
captcha