ائتلاف 47 مؤسسه آلمانی برای مقابله با خصومت علیه مسلمانان
کد خبر: 3979780
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

ائتلاف 47 مؤسسه آلمانی برای مقابله با خصومت علیه مسلمانان

شورای عالی مسلمانان آلمان و شماری از نهادهای مدنی وابسته به اتحادیه «ائتلاف علیه نفرت»، طیف‌های مختلف جامعه آلمان را به مشارکت در فعالیت‌های هفته ملی مقابله با پدیده خصومت و دشمنی علیه اسلام و مسلمانان در آلمان دعوت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وبگاه روزنامه الجزایری «الخبر»، فعالیت‌های این هفته از امروز، سوم تیرماه، با عنوان «جایی برای نفرت نیست» آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه مصادف با سالروز شهادت «مروه الشربینی»، بانونی محجبه و مسلمان مصری در آلمان ادامه دارد.

اتحادیه «ائتلاف علیه نفرت» در حال حاضر از 47 نهاد تشکیل شده که یک ائتلاف گسترده اجتماعی علیه خصومت با اسلام و نژادپرستی ضدمسلمانان تشکیل می‌دهد.

«عبدالصمد الیزیدی»، دبیرکل شورای عالی مسلمانان آلمان در اظهاراتی مطبوعاتی در این باره گفت: مسلمانان و مساجد به‌طور نگران‌کننده‌ای روزانه مورد حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند.

وی افزود: آماری که دولت آلمان در این خصوص در سال 2020 میلادی منتشر کرده، نشان می‌دهد که 950 حمله ناشی از نفرت علیه مسلمانان ثبت شده است.

یادآور می‌شود، مروة الشربينی، بانوی محجبه مصری و پزشك داروساز ساكن آلمان بود كه در تاريخ اول جولای ۲۰۰۹ ميلادی هنگامی كه برای رسيدگی به شكايت از «الكس دبليو»، مرد ۲۸ ساله روس‌تبار تبعه آلمان به دادگاه تجديدنظر درسدن كشور آلمان رفته بود،‌ مورد ضربات چاقوی اين مرد قرار گرفت و به همراه جنين سه ماهه‌اش به شهادت رسيد.

انتهای پیام
captcha