اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ در کانون‌های مساجد کردستان
کد خبر: 3980225
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ در کانون‌های مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۵ در سطح استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح قرآنی ۱۴۵۵ در کردستان با مشارکت کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ‌ هنری مساجد کردستان، در گفت‌‎و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح ملی ۱۴۵۵ به مناسبت ۱۴۵۵ مین سال نزول قرآن با مشارکت نهادها، سازمان‌ها و چهار معاونت صدا و سیما همزمان با سراسر کشور از پنجم تیرماه در سطح استان کردستان آغاز شده است.

وی با اشاره به ادامه طرح قرآنی 1455 تا ۱۲ شهریورماه افزود: طول مدت این طرح قرآنی ۷۰ روز بوده است که برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی در کردستان برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان با اشاره به مشارکت کانون‌های مساجد کردستان در اجرای طرح قرآنی 1455 بیان کرد: اين طرح در سطح کانون‌های مساجد استان اطلاع‌رسانی شده است و اميدواريم شاهد مشارکت خوب و قابل توجه اعضای کانون‌ها در آن باشيم.

وی شعار طرح قرآنی 1455 را «قرآن، امید و زندگی» ذکر و اظهار کرد: طرح قرآنی 1455 هر هفته با محوريت يك آيه يا عبارت قرآن كريم برگزار می‌شود.

گلباغی با اشاره به اجرای این طرح در دو بخش جشنواره و مسابقه پيامكی ادامه داد: رشته‌های جشنواره شامل فيلم كوتاه، خوشنويسی، نقاشی، شعر، داستان‌نويسی، گرافيك (طراحی پوستر)، محصولات چندرسانه‌ای ( فيلم موبايل از تلاوت و مفاهيم آيه، عكس نوشت، كليپ يا نماهنگ) است كه اعضای كانون پس از ورود به سامانه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته و بارگذاری آثار اقدام کنند.

وی نحوه اجرای بخش پیامکی این طرح ملی اشاره و اعلام کرد: شماره سامانه پيامكی 300004444 است و روزانه به ده نفر منتخب جواير ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان افزود: پايگاه اطلاع‌رسانی طرح bachehayemasjed.ir و https://qurantv.ir/qbesharat و آدرس فضای مجازی @qbesharat است و فايل‌های مرتبط ( متن آيات، تفسير و ... ) در اين سامانه‌ها بارگذاری خواهد شد.

وی در خصوص نحوه مشارکت و امتیاز طرح در رویداد ملی فهما نیز گفت: اين طرح شامل 300 امتياز در سامانه فهما است كه در سال 1400 مورد ارزيابی و محاسبه قرار خواهد گرفت.

گلباغی یادآور شد: در حال حاظر بالغ بر 600 کانون فرهنگی - هنری در مساجد کردستان فعال هستند که امیدواریم شاهد مشارکت خوب و قابل توجه اعضای کانون‌های مساجد استان در راستای اجرای موفق این طرح باشیم.

انتهای پیام
captcha