برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در قزوین
کد خبر: 3980379
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در قزوین

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: این مسابقات با رعایت اصول بهداشتی به صورت حضوری در سه منطقه استان برگزار خواهد شد.

برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن در قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قزوین، علی عظیمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، اظهار کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در قالب سه منطقه«قزوین و آبیک»، «البرز» و «بویئن‌زهرا، تاکستان و آوج» برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در منطقه یک، دو و سه به‌ترتیب قزوین، البرز و بوئین‌زهرا میزبان خواهند بود که در قزوین برادردان در روز 20 تیر و خواهران در 21 تیر در امامزاده حسین (ع) به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در منطقه 2 برادران و خواهران به‌ترتیب در روزهای 25 و 26 تیر در امامزاده احمد(ع) حصارخروان در این رقابت شرکت خواهند کرد. در منطقه سه نیز متسابقین در روز 24 در این مسابقات شرکت خواهند کرد که برادران در سالن اجتماعات اداره ارشاد شهرستان و خواهران در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در 10 رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ 30 جزء، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم رقابت خواهند کرد و مسابقات با رعایت اصول کامل بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

عظیمی متذکر شد: مرحله بین‌المللی رشته قرائت ترتیل امسال نیز به‌صورت آزمایشی برگزار خواهد شد و مرحله استانی رشته‌های همسرایی و همخوانی قرآن کریم و دعاخانی نیز پس از ضبط و ارسال آثار توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان، به‌صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی داوری و راه‌یافتگان به مرحله بعدی مشخص می‌شوند.

انتهای پیام
captcha