برگزاری آزمون هفتمین دوره طرح ملی مشکوة و تربیت 3 حافظ کل قرآن
کد خبر: 3980438
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

برگزاری آزمون هفتمین دوره طرح ملی مشکوة و تربیت 3 حافظ کل قرآن

آزمون هفتمین دوره طرح حفظ تلفنی قرآن ویژه روشندلان و معلولان جسمی ـ حرکتی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا، لاله شکورشهابی، مدیر اداره ترویج سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از برگزاری آزمون طرح مشکوة در اوایل تیرماه خبر داد و گفت: طرح مشکوة به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور جهاددانشگاهی از پاییز سال ۹۷ آغاز شده و 90 نفر از معلولان جسمی ـ حرکتی و روشندلان، که از توانایی و استعداد حفظ قرآن برخوردارند، زیر نظر هفت نفر از اساتید حفظ حضور دارند و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی به دستاوردهای مهم این طرح اشاره کرد و افزود: تربیت سه نفر روشندل حافظ کل از زمان آغاز این طرح تا کنون، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این طرح قرآنی است.

شکورشهابی افزود: در اواسط برگزاری این طرح، با توجه به اینکه مسئولان اجرایی طرح به دنبال احصای میزان تأثیرگذاری و بهبودبخشی دوره‌های آموزشی بودند و از آنجا که یکی از ابعاد سلامت روان، بحث عزت نفس و شادکامی است، لذا در اواسط دوره، طرحی با همکاری مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اهداف شناسایی میزان اثربخشی طرح مشکوة بر سلامت روان(به ویژه دو بعد عزت‌نفس و شادکامی) تدوین و اجرا شد و نتایج این مطالعه نشان داد، ابعاد عزت نفس خانوادگی و عمومی شرکت‌کنندگان در این دوره بیشتر از غیر شرکت‌کنندگان است. هر چند وضعیت عزت نفس در حالت شاخص کلی نیز نسبت به غیر شرکت‌کنندگان وجود دارد. شاید این تفاوت بیشتر به دلیل شرایط جسمی شرکت‌کنندگان و غیر شرکت‌کنندگان است. غیر شرکت‌کنندگان کسانی بودند که تحت پوشش جامعه بهزیستی و نابینا و دارای معلولیت‌های جسمی حرکتی بودند و از لحاظ تحصیلات و سن و سایر موارد در شرایط همگن با افراد شرکت‌کننده در دوره بودند.

وی اظهار امیدواری کرد که سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای مسئولیت اجتماعی خود و تبلیغ و ترویج و حفظ قرآن کریم بتواند، گام‌های بیشتری برای این قشر بردارد.

 

انتهای پیام
captcha