انتظار 21 ساله برای اهدای قرآن خوشنویس مصری به مسجد النبی
کد خبر: 3980922
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

انتظار 21 ساله برای اهدای قرآن خوشنویس مصری به مسجد النبی

فرزند خوشنویس مشهور مصری از مقامات این کشور خواست کمک کنند تا وصیت پدرش درباره ارسال نسخه‌ نفیس قرآن کریم را که با دست خط او ظرف 10 سال کتابت شده بود به کتابخانه مسجد النبی در مدینه منوره هدیه شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اخبار الیوم، مرحوم حاج «فهمی نابو عثمان» معروف به شیخ خطاطان مصری و حافظ قرآن کریم که به صدای شیرین خود در اذان و تلاوت‌های قرآن قبل از نماز صبح در مسجد عمر بن الخطاب شهر نجع حمادی مشهور بوده، مصحفی نفیس از خود به یادگار گذاشته است.

حاج فهمی نابو عثمان، متولد سال 1915 میلادی است. او یک مهندس بود، اما از آنجایی که دست خط خوبی داشت، کتابت قرآن کریم را آغاز کرد و ظرف 10 سال نسخه کامل قرآن را کتابت کرد و کارهای مربوط به مجلدسازی و حاشیه نویسی آن را نیز کاملا انجام داد.

نابو این نسخه از قرآن کریم را در دهم فوریه 1990 میلادی در اداره ثبت اسناد  شهر نجع حمادی ثبت کرد.

محمد علی محجوب، وزیر اوقاف وقت مصر نیز این خطاط قرآن کریم را تکریم کرده و او را در بعثه عمره وزارت اوقاف جذب کرد.

وزیر اوقاف وقت مصر همچنین یک هزار پوند مصری در جشن مبلغان دینی که حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر برگزار می‌کرد، به این خطاط قرآن هدیه داد.

این خطاط مصری قبل از وفاتش در سال 2000 به فرزندانش وصیت کرد که نسخه قرآن کریم را به وزن 25 کیلوگرم و در ابعاد 70 در 7 در 50 سانتی‌متر، به کتابخانه مسجد النبی در مدینه هدیه دهند.

فرزند فهمی نابو عثمان که رئیس بخش اداری یک کارخانه آلومینیوم سازی است، می‌گوید که چند سالی است از کتابخانه مسجد النبی موافقت برای اهدای این نسخه قرآن کریم به آنجا را گرفته، اما هنوز امکان انتقال آن فراهم نشده است.

او از مسئولان مصری خواست کمک کنند تا این نسخه به مسجد النبی فرستاده شود و مانعی از سوی گمرک یا هر نهاد دینی در مصر برای ارسال این نسخه قرآن به مدینه منوره پیش نیاید.

انتهای پیام
captcha