تازه‌ترین گزارش از اسلام‌هراسی در اسکاتلند و زنانی که بیشتر قربانی می‌شوند
کد خبر: 3980962
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶

تازه‌ترین گزارش از اسلام‌هراسی در اسکاتلند و زنانی که بیشتر قربانی می‌شوند

بر اساس یک گزارش جدید، چهار پنجم مسلمانان در اسکاتلند مستقیما اسلام‌هراسی را تجربه کرده‌اند. در این میان، زنان مسلمان بیش از مردان، قربانی اسلام‌هراسی بوده‌اند.

تازه‌ترین گزارش از اسلام‌هراسی در اسکاتلند و زنانی که بیشتر قربانی می‌شوندبه گزارش ایکنا؛ به نقل از تل‌ماما، بر اساس یک گزارش جدید که در اسکاتلند منتشر شده است، چهار پنجم مسلمانان این کشور، مستقیما اسلام‌هراسی را تجربه کرده‌اند.

گروه چند حزبی پارلمان اسکاتلند (CPG) در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی اولین تحقیق عمومی در مورد اسلام‌هراسی در  این کشور را با مطالعه روی 447 شرکت‌کننده انجام داد.

از این تعداد، 83٪ از پاسخ دهندگان مسلمان گفتند که اسلام‌‌هراسی را مستقیما تجربه کرده‌اند و زنان بیشتر از مردان با این پدیده روبرو می‌شوند.

همچنین براساس این تحقیق 75٪ از مسلمانان اظهار داشتند که اسلام‌هراسی موضوعی عادی یا روزمره در جامعه اسکاتلند است و 78٪ معتقدند که این وضعیت بدتر است. این رقم در گلاسکو به 82٪ از پاسخ‌دهندگان مسلمان مقیم این شهر افزایش می‌یابد.

این افراد هشدار دادند كه حملات كلامی و جسمی خصوصاً در حمل و نقل عمومی در حال شدت گرفتن است.

همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اسلام هراسی در کجا اتفاق می‌افتد، خیابان، متداول‌ترین پاسخ بود و پس از آن، فضاهای عمومی مانند مغازه‌‌ها یا رستوران‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی و سپس محل کار و محل تحصیل قرار داشت.

کمتر از یک سوم (31٪) گفتند که اسلام‌هراسی را در محل کار خود، 18٪ در مدرسه و 13٪ در کالج یا دانشگاه تجربه کرده‌اند.

این گزارش یک سری توصیه‌ها را ارائه داده است از جمله اینکه دولت اسکاتلند باید در راستای تصویب یک تعریف رسمی از اسلام‌هراسی با هدف افزایش آگاهی‌بخشی و تشویق به گزارش دهی درباره این پدیده تلاش کند.

گنجاندن مفاهیم مربوط به اسلام‌هراسی در برنامه‌های درسی مدارس اسکاتلند و آموزش معلمان و افزایش بودجه و حمایت از ابتکاراتی که اسکاتلند‌ی‌ها را در مورد خسارت اسلام‌هراسی به جامعه اسکاتلند آموزش می‌دهد، از دیگر موارد مورد تأکید در این زمینه است.

انس سرور، رئیس CPG و رهبر حزب کارگران اسکاتلند گفت: ما به داشتن یک کشور دارای تحمل و اهل مدارا افتخار می‌کنیم، اما مشخص است که چقدر کار بیشتری باید انجام دهیم.

وی افزود: افرادی در اسکاتلند هستند که از ترس حمله فیزیکی از ترک خانه‌های خود دوری می‌کنند و احساس می‌کنند که در کشور خود خارجی هستند. این امر باید همه ما را شرمنده کند. برای من روشن است که ما باید تلاش مضاعف کنیم تا نفرت و تعصب را به چالش بکشیم و بر آن غلبه کنیم.

نویسنده این گزارش پروفسور پیتر هاپکینز از دانشگاه نیوکاسل است که 20 سال است در مورد مسائل نژادپرستی و اسلام‌هراسی در اسکاتلند تحقیق می‌کند.

وی گفت: شواهد ارائه شده به این تحقیق نشان می‌دهد که اسکاتلند دارای مجموعه‌ای بسیار جدی از مسائل مرتبط با اسلام هراسی و نژادپرستی است.

سوء استفاده کلامی و جسمی، حمله به مساجد و ساختمانهای مذهبی و رفتارهای تهدیدآمیز در حمل و نقل عمومی از جمله موارد اسلام‌هراسی در اسکاتلند است.

هاپکینز تأکید کرد: تقریبا چهار پنجم پاسخ دهندگان از تجربه اسلام‌هراسی ترسیده بودند و این پیامدهایی واقعی در زندگی آنها داشت. اسلام‌هراسی در تمام حوزه‌های جامعه اسکاتلند رخنه می‌کند و تنها به یک زمینه محدود نمی‌شود. این امر آموزش را تهدید می‌کند، چشم انداز اشتغال را محدود می‌کند و بر مسائل روزمره از جمله بهداشت، رفاه و مسکن تأثیر می‌گذارد. وقت آن است که به جای انکار آن، به مسئله اسلام هراسی در اسکاتلند بپردازیم. این مسائل روشن می‌سازد که باید برای ریشه کن کردن اسلام‌هراسی در همه بخش‌ها، نهادها و ادارات تغییرات طولانی مدت ایجاد کنیم.

سخنگوی دولت اسکاتلند نیز در این باره بیان کرد: ما متعهد به مقابله با جرم نفرت و تعصب، از جمله اسلام هراسی در همه اشکال آن هستیم و توصیه‌های این تحقیق را به دقت بررسی خواهیم کرد.

وی افزود: قوانین جدید جرم ناشی از نفرت اطمینان از اینكه پلیس و دادگاه‌های ما از اختیارات لازم برای مقابله با اسلام‌هراسی برخوردار هستند را تضمین می‌كند، بنابراین كسانی كه به دلیل دین یا سایر خصوصیات، عمدا دیگران را هدف قرار می‌دهند تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

این مقام اسکاتلندی تصریح کرد: اواخر امسال ما در مورد پیشرفت برنامه اقدام مقابله با تعصب و ساختن جوامع مرتبط با هم گزارش خواهیم داد که در سال 2017 منتشر شد و شامل اقدامات مربوط به افزایش آگاهی از جرم نفرت و تشویق به گزارش‌دادن موارد اسلام‌هراسی است. همچنین با مشورت با ذینفعان، جرم ناشی از نفرت را تعریف خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha