اجرای 38 هزار مترمربع پروژه عمرانی در امامزادگان یزد
کد خبر: 3981044
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

اجرای 38 هزار مترمربع پروژه عمرانی در امامزادگان یزد

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای 38 هزار مترمربع پروژه عمرانی فعال در 35 امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

اجرای 38 هزار مترمربع پروژه عمرانی در امامزادگان یزدعلیرضا پورسلمانی، معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور سرآمد بوده‌ایم، لذا در این زمینه 38 هزار مترمربع پروژه عمرانی فعال در 35 امامزاده و بقعه متبرکه استان در دست انجام است.

وی در مورد پیشرفت پروژه‌های عمرانی در امامزادگان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، احداث پروژه‌های عمرانی با رشد 5 درصدی، تکمیل پروژه‌های عمرانی با رشد 10 درصد و تعمیر و نگهداری بقاع متبرکه با رشد 200 درصد همراه بوده است.

پورسلمانی در خصوص دستاوردهای اوقاف استان اظهار کرد: در دو سال گذشته در بحث سرمایه‌گذاری به دلیل تغییر نگرش در سازمان در بحث تولید دام و تولید محصولات کشاورزی ورود شده و دستاوردهای خوبی را شاهد هستیم که در پنج بقعه متبرکه و بیش از 10 موقوفه این پروژه‌ها اجرایی شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه در زمینه تولید دام و کشاورزی یک پروژه در دست اجرا است ادامه داد: در شهرستان اردکان با مشارکت موقوفات و بقاع متبرکه تولید 700 رأس گوسفند (بز پُر شیرده) داریم که هم اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه اراضی بقاع متبرکه ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است افزود: ایجاد جایگاه سوخت و کارخانه یخ با مشارکت بخش خصوصی در جوار بقعه شیخ محمد سلطان گردفرامرز یکی دیگر از دستاوردهای سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه است که هم اکنون در حال بهره‌برداری است.

پورسلمانی بیان کرد: از همه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی دعوت به‌عمل می‌آید با توجه به ظرفیت و موقعیت مناسب امامزادگان و بقاع متبرکه جهت ایجاد بهره‌وری بالا در اراضی مربوطه سرمایه‌گذاری و مشارکت کنند.

انتهای پیام
captcha