درخواست از مقامات انگلیس برای توقف حمایت از رژیم سرکوبگر بحرین
کد خبر: 3981385
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹

درخواست از مقامات انگلیس برای توقف حمایت از رژیم سرکوبگر بحرین

شرکت کنندگان در سمینار مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر از مقامات انگلیس خواستند به حمایت از سرکوبگری رژیم آل خلیفه پایان دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، مرکز اروپایی دموکراسی و حقوق بشر به مناسبت روز جهانی مبارزه با قربانیان شکنجه سمیناری را برای شفاف‌سازی در خصوص موارد نقض حقوق بشر در بحرین و روش‌های مختلف شکنجه در این کشور برگزار کرد.

شماری از سیاستمداران انگلیسی و فعالان حقوق بشر در این سمینار همدستی دولت‌های غربی با مقامات بحرین در بازداشت و شکنجه شهروندان این کشور با چشم بستن به روی سرکوبگری‌های رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

پل جیمز اسکریون، عضو مجلس اعیان انگلیس، در این سمینار گفت که بریتانیا باید بودجه حمایت از  کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به حال تعلیق درآورد تا وقتی که یک نهاد مستقل مانند سازمان ملل به منامه رفته و یک گزارش کامل در مورد وضعیت حقوق بشر و شرایط زندان‌های آنجا ارائه دهد.

وی افزود: لندن به طور مستقیم و غیرمستقیم در نقض حقوق بشر در بحرین همدست است و منافع تجارت اسلحه را بر احترام به حقوق بشر ترجیح می‌دهد.

کیتی فالون، هماهنگ کننده پارلمانی کمپین ضد تجارت اسلحه در انگلیس هم در این سمینار گفت:  در ۱۰ سال گذشته،  انگلیس بیش از ۱۲۰ میلیون پوند اسلحه به بحرین فروخته‌ که این امر با اولویت‌های سیاست خارجی انگلیس در تضاد است.

سید احمد الوداعی، یکی از مدیران موسسه حقوق و دموکراسی بحرین، هم در این سمینار گفـت: کودکان بازداشت شده در بحرین تهدید به شکنجه می‌شوند. یک بار یک افسر پلیس کودکان بازداشتی را تهدید به استفاده از شوک الکتریکی کرده بود.

وی افزود: یک بار کودکی 11 ساله به جرم شرکت در اعتراضات علیه برگزاری مسابقات فرمول 1 در بحرین بازداشت شده بود.

علی مشیمع فعال سیاسی بحرین و فرزند «حسن مشیمع» یکی از رهبران مخالفان سیاسی زندانی در بحرین هم مقامات انگلیس را به دلیل سکوت در برابر جنایات آل خلیفه، شریک در شکنجه دانست.

نهادهای حقوق بشری بارها از دولت‌های غربی به دلیل حمایت از رژیم آل خلیفه انتقاد کرده‌اند، به خصوص که اخیراً حال خیلی از زندانیان در بحرین رو به وخامت نهاده و حکومت آل خلیفه هم سرکوبگری و شکنجه را شدت بخشیده است.

انتهای پیام
captcha