آغاز ثبت‌نام هفدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی از مهر
کد خبر: 3981662
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

آغاز ثبت‌نام هفدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی از مهر

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع – علمی کاربردی با اشاره به شروع ثبت نام هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه از مهر‌ماه، گفت: جشنواره هفدهم در سه بخش مدرسان، کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود.

شروع ثبت نام هفدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی از مهرماه

سلیمان عباسی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری هفدهمین دوره جشنواره قرآن و عترت این دانشگاه در سال جاری، ‌در مورد اهداف این جشنواره، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره اعتلای دانش، ایمان، اخلاق و بصیرت دینی شرکت‌کنندگان و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز آموزشی، زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها و بسط فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها و جذب جوانان به فعالیت‌های دینی مرتبط با قرآن و عترت است.

وی در مورد فرایند اجرایی هفدهمین دوره افزود: با توجه به تصمیمی که در مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها اتخاذ شد، مقرر شده است، فرایند اجرایی جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌های سراسر کشور و به تبع آن دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از شهریورماه و با شروع اطلاع‌رسانی این جشنواره آغاز شود و بر همین اساس پس از اطلاع‌رسانی جشنواره در شهریورماه، زمان ثبت‌نام در بازه زمانی مهرماه خواهد بود و در آذرماه نیز شاهد برگزاری مرحله دانشگاهی خواهیم بود.

عباسی با اشاره به اینکه جشنواره هفدهم قرآن و عترت دانشگاه جامع – علمی کاربردی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در برخی رشته‌ها همچون رشته حفظ قرآن کریم مسابقات به صورت تلفنی و ارتباط زنده با شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی با اشاره به اینکه جشنواره هفدهم در بخش مدرسان،‌ کارکنان و دانشجویان برگزار می‌شود در مورد رشته‌های این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: در بخش دانشجویی جشنواره هفدهم شرکت‌کنندگان در 40 رشته و مدرسان و کارکنان در 7 رشته به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی درباره تغییرات این دوره از جشنواره اظهار کرد: امسال عمده تغییرات در بحث نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است، در این دوره این دو رشته از بخش‌های ویژه جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام
captcha