کد خبر: 3981748
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

استان مرکزی در آستانه شیوع موج پنجم

استان مرکزی در آستانه شیوع موج پنجم رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تشریح رنگ‌بندی جدید کرونایی شهرستان‌های استان مرکزی، گفت: شرایطی که در آن هستیم، دیگر زنگ خطر نیست، موج پنجم است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه، تصریح کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان، وضعیت خمین قرمز اعلام شده است. شهرستان‌های اراک، شازند، محلات، دلیجان، فراهان، تفرش، ساوه نیز در وضعیت نارنجی هستند و ممکن است در اعلام‌های بعدی و در صورت بی‌توجهی مردم و مسئولان، قرمز شوند.

وی تأکید کرد: چهار شهرستان آشتیان، کمیجان، خنداب، زرندیه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که آنها نیز با کوچکترین غفلت از این وضعیت خارج شده و ممکن است در روزها و هفته‌های آتی، بحرانی‌تر شوند. شرایطی که در آن هستیم، دیگر زنگ خطر نیست، خود موج پنجم است .

جمالیان با تأکید بر تفاوت موج پنجم نسبت به پیک‌های قبلی گفت: با توجه به جهش سویه‌های جدید و افزایش قدرت سرایت و کشندگی در این بیماری و البته خستگی کادر بهداشت و درمان و فرسودگی و استهلاک شدید برخی تجهیزات پزشکی در طول این مدت، از مردم می‌خواهیم  با رفتارهای منطقی خود شرایط را برای خروج از این وضعیت فراهم کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: دوز دوم یا یادآور واکسن گروه‌های هدف در حال انجام است و واکسیناسیون گروه‌های بعدی نیز با تخصیص واکسن مورد نیاز در استان آغاز می‌شود. امیدواریم با ورود واکسن‌های ایرانی ساخت داخل، تا پایان سال تمام گروه‌ها واکسینه شوند، اما تا آن موقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راه مقابله با این بیماری است.

انتهای پیام
captcha