بانوی بی‌سواد 75 ساله الجزایری حافظ کل قرآن شد
کد خبر: 3982401
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴

بانوی بی‌سواد 75 ساله الجزایری حافظ کل قرآن شد

«ملیسه» بانوی سالمند الجزایری است که با عزمی راسخ، با بی‌سوادی خود مبارزه و کلام‌الله مجید را در سن 75 سالگی حفظ کرده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، حاجیه ملیسه حیوانی، بانوی 75 ساله بی‌سواد از شهر سطیف الجزایر است که با وجود سن بالای خود تصمیم گرفت با اراده‌ای آهنین با بی‌سوادی مبارزه کرده و با وجود اینکه خواندن و نوشتن نمی‌دانست، قرآن را به طور کامل حفظ کرد.
 
ملیسه با وجود سن زیاد خود به مسجد السبطین در شهر سطیف رفت و از استاد قرآن این مسجد خواست تا به او قرآن را بیاموزد. در ابتدا این کار از نظر استاد، غیر ممکن بود اما زمانی که اصرار و پافشاری این بانوی سالمند را دید، خواسته او را اجابت کرد.
 
موسی بن ایدیر، استاد قرآن مسجد السبطین می‌گوید که اراده قوی این بانو او را مجبور کرد که به تجربه‌ای پا بگذارد که حدود 13 سال طول کشید. این کار ابتدا با آموزش کتابت حروف و سپس کلمه آغاز شد و سپس به قرائت آیات رسید.
 
وی افزود: حاجیه ملیسه با عزم راسخی که داشت توانست کل قرآن را حفظ کند و به برنامه روزانه خود پایبند بوده و هر روز به قرائت قرآن می‌پردازد.
 
ملیسه می‌گوید: «یک روز تصمیم گرفتم کتاب خدا را حفظ کنم. در آن زمان کسی تصمیم مرا باور نکرد و برخی نیز مرا مسخره می‌کردند اما عشق من به قرآن و اصرار برای رسیدن به این هدف موجب شد که به فضل خداوند به هدفم دست یابم و با صبر طولانی شیخ موسی موفق شدم قرآن را به طور کامل فرا بگیرم».
 
این بانوی سالمند الجزایری با وجود اینکه مشکل کم‌بینی نیز دارد اما با اراده قوی و محکم خود توانست بر تمام موانع فائق آید و در زمره حافظان کلام وحی درآید. او اکنون جوانان را نصیحت می‌کند که تجربه او را انجام دهند چرا که هیچ چیز بهتر از قرآن کریم یافت نمی‌شود.
 
در همین راستا معاونت فرهنگی و هنری استان سطیف الجزایر از حاجیه ملیسه به دلیل این موفقیت بزرگ که در سن نزدیک 80 سالگی به دست آورده است، از او تجلیل و نشان تقدیر به او اعطا کرد. 
انتهای پیام
captcha