افتتاح ساختمان قرآنی در شهر «سطیف» الجزایر
کد خبر: 3970264
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

افتتاح ساختمان قرآنی در شهر «سطیف» الجزایر

«ساختمان قرآنی» شهر سطیف الجزایر شنبه، 18 اردیبهشت و در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الخبر، رادیو محلی سطیف با اعلام افتتاح این ساختمان گفت: این برج در مساحت 430 متر مربع ساخته شده و شامل 7 طبقه و یک سالن با گنجایش 400 تا 1200 قرآن‌آموز است.
 
این بنا شامل یک لابی، یک سالن پذیرایی و بخش‌هایی برای آموزش حفظ قرآن به مردان و زنان بزرگسال و همچنین سالن پذیرایی مهمان، یک سالن کنفرانس و چند کلاس درس است و در پشت بام این ساختمان نیز محافل قرآنی شبانه برگزار می‌شود.
 
در ساختمان قرآن یک مطب پزشکی، یک استودیوی رادیویی، یک کتابخانه، آسانسور، سالن انتظار و همچنین وسایل گرمایشی و سرمایشی مرکزی وجود دارد و برنامه‌های دینی متنوع شامل دوره‌های حفظ قرآن، ترتیل، تصحیح تلاوت و دوره دریافت اجازه‌نامه قرائت قرآن برای تمام سنین برگزار می‌شود. همچنین کلاس‌های سوادآموزی و دوره‌های ویژه افراد معلول، کارمندان و جوانان نیز در این ساختمان برپا می‌شود.
 
فعالیت‌های ساختمان قرآنی از تابستان امسال با برگزاری مدرسه تابستانی آموزش قرآن برای کودکان زیر 6 سال و حفظ قرآن برای کودکان 6 تا 10 سال آغاز می‌شود و برنامه‌های فشرده‌ای نیز برای گروه سنی بالاتر از 10 سال و همچنین دوره حفظ 10 تا 30 حزب قرآن برگزار خواهد شد.
 
در این برج برنامه‌های آموزش علوم اسلامی، سخنرانی‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های تخصصی برای امامان جماعت و معلمان قرآن نیز برگزار و از علما و شیوخ داخل و خارج این کشور نیز دعوت به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام
captcha