کودکان؛ گمشدگان سرزمین لایک و کامنت + فیلم
کد خبر: 3982553
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

کودکان؛ گمشدگان سرزمین لایک و کامنت + فیلم

والدین باید بدانند وقتی از کودکی، بدون آگاهی و قدرت تصمیم‌گیری، فیلم و عکس تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌شود به حقوق او تجاوز شده‌ است.

به گزارش ایکنا، امروزه در فضای مجازی کودکانی را می‌بینیم که به سلبریتی تبدیل شده‌اند و والدینشان با گذاشتن عکس و فیلم‌ آنها به دنبال افزایش لایک و کامنت هستند. فراموش نکنیم که دوره کودکی تکرار نمی‌شود و هر آسیبی که به آن‌ها برسد در ذهن و ناخودآگاهشان برای همیشه باقی خواهد ماند.

وقتی از کودکی، بدون آگاهی و قدرت تصمیم‌گیری، فیلم و عکس تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌شود به حقوق او تجاوز شده است. 

ممکن است امروز عکسی از او منتشر شود که در بزرگ‌سالی، باعث رنجش و ناراحتی‌اش شود. توجه داشته باشیم وقتی کودکی مقابل دوربین ژست می‌گیرد به معنای رضایت او نیست. وقتی بچه‌ها را مرکز توجه قرار می‌دهیم آنها از توجه مردم استقبال می‌کنند اما اگر باگذشت زمان در دوره نوجوانی و جوانی این توجه از آنها دریغ شود، اتفاقات ناخوشایند روحی و روانی برایشان رخ می‌دهد. یادمان باشد فضای مجازی نباید به فضایی تبدیل شود که فرزندانمان را از کودکی کردن دور کنیم و به خاطر جلب‌توجه و لایک آینده‌شان را دستخوش تغییر و آسیب کنیم.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha