آغاز به کار مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم در اردن
کد خبر: 3982757
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

آغاز به کار مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم در اردن

فعالیت مراکر تابستانی حفظ قرآن کریم اردن وابسته به وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی این کشور، روز گذشته 16 تیر ماه با شعار «صدمین سالگرد شهدای نبرد کرامت» آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه الدستور، محمد الخلایله، وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی اردن در مراسم آغاز به کار مراکز تابستانی حفظ قرآن کریم گفت: هر یک از این مراکز در شهرهای مختلف به نام «شهدای نبرد کرامت» نامگذاری شده و این کار به منظور تجلیل از این شهدا و نقش قهرمانانه آنان در نبرد مذکور انجام شده است تا دانش‌آموزان و دانشجویان با این شهدا و نقش آنها در دفاع از کشور آشنا شوند.
 
وی افزود: هدف وزارت اوقاف اردن تقویت ارزش‌های شهروندی و فداکاری در راه وطن است تا دانش‌آموزان و دانشجویان با الگوهایی از شهدا و قهرمانی‌ها و فداکاری‌های آنها آشنا شوند و همچنین نقش مقاومت در دفاع از مسائل امت اسلامی به ویژه مسئله فلسطین و دفاع از قدس و مقدسات اسلامی تحکیم شود.
 
الخلایله ادامه داد: هدف این وزارتخانه از برگزاری مراکز تابستانی حفظ قرآن، آموزش قرائت و حفظ قرآن و تقویت ارزش‌ها و آداب قرآنی برای قرآن آموزان است تا آنها بتوانند فرد مؤثری در جامعه باشند. همچنین از دیگر اهداف این وزارتخانه همکاری در رشد یک نسل دینی، اخلاقی، فرهنگی و ملی است چرا که قرآن کریم یک کتاب کامل و همه جانبه برای مردم است.
 
وزیر اوقاف اردن درباره تعداد قرآن آموزان این مراکز گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا انتظار می‌رود که حدود 20 هزار قرآن آموز دختر و پسر در مراکز تابستانی شرکت داشته باشند، این درحالی است که در سال‌های پیش از شیوع کرونا این تعداد به 120 هزار نفر هم می‌رسید.
 
حاتم سحیمات، مدیر آموزش شرعی و ناظر مراکز تابستانی قرآنی اردن نیز طی سخنانی اشاره کرد که امسال تعداد این مراکز به 800 مرکز قرآنی در استان‌های مختلف کشور می‌رسد که مدرسان متخصص علوم قرآن، قرائت و تجوید علاوه بر تعدادی از مبلغان دینی، بر این مراکز نظارت می‌کنند و وزارتخانه نیز بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز توجه ویژه دارد.
 
انتهای پیام
captcha