فعالیت بیش از 2 هزار مرکز تابستانه قرآن در اردن
کد خبر: 3994479
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

فعالیت بیش از 2 هزار مرکز تابستانه قرآن در اردن

وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن از فعالیت بیش از 2 هزار مرکز تابستانه قرآن در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، محمد الخلایله، وزیر اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن دیروز، نهم شهریورماه، در مراسم فارغ‌التحصیلی برترین دانش‌آموزان قرآنی و قر‌آن‌آموزان دارای نیازهای خاص مراکز تابستانه وزارت اوقاف اردن گفت: وزارت اوقاف برای ادامه فعالیت‌های مراکز تابستانه حفظ قرآن با وجود کرونا تلاش می‌کند تا نسلی قرآنی و متأثر از ارزش‌های اسلامی پرورش یابد.

وی افزود: ما بیش از 2 هزار مرکز تابستانه حفظ قرآن در مناطق مختلف کشور داریم که امامان جماعت، خطبا و واعظان زن و مرد بر آن نظارت دارند و فعالان علوم دینی و حوزه آموزش قرآن نیز در این حوزه فعالند.

وزیر اوقاف اردن تصریح کرد: این وزارتخانه اهمیت ویژه‌ای برای افراد کم‌توان و بیماران خاص علاقه‌مند به پیوستن به مراکز قرآنی و مراکز تابستانه قائل است و برای آنان برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

عبدالسلام البزایعه، مدیر اداره اوقاف امان، پایتخت اردن نیز گفت: وزارت اوقاف با برگزاری مراکز تابستانه تلاوت و حفظ قرآن در راستای حمایت از حافظان قرآن گام بر می‌دارد و در طول سال فعالیت‌هایی را در این زمینه اجرا و مسابقات دینی برگزار می‌کند.

وی افزود: از میان برترین قرآن‌آموزان مراکز قرآنی، 6 نفر حافظ کل قرآن هستند و تعدادی از افراد کم‌توان و کسانی که در محضر امامان جماعت و خطبا بهره برده‌اند، نیز در زمره حافظان قرآن به شمار می‌آیند.

انتهای پیام
captcha