اخراج معلم محجبه لبنانی از مدرسه وابسته به بنیاد الحریری در بیروت
کد خبر: 3983004
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

اخراج معلم محجبه لبنانی از مدرسه وابسته به بنیاد الحریری در بیروت

مدرسه وابسته به بنیاد رفیق الحریری در لبنان با وجود انتقادها به ممنوعیت حجاب در این مدرسه، معلم لبنانی محجبه را به دلیل پافشاری بر داشتن روسری در محیط مدرسه اخراج کرد.

 به گزارش ایکنا به نقل از عربی21، یک مدرسه وابسته به نمایندگی سکولار فرانسه در لبنان که توسط رفیق الحریری، نخست وزیر اسبق لبنان در زمان حیاتش خریداری شده است، یک معلم را به دلیل حجابش اخراج کرد.

مدرسه «ليسيه عبدالقادر» طی یک توافق ویژه توسط بنیاد رفیق الحریری و با همکاری وزارت خارجه فرانسه و هیئت سکولار فرانسه اداره می‌شود.

این مدرسه از لیال عبدالنبی، معلم زبان عربی مدرسه که تصمیم به پوشیدن حجاب داشت خواسته بود که در محیط مدرسه حجاب را کنار گذارد و خارج از مدرسه هر جا می‌خواهد حجاب داشته باشد.

به دنبال مخالفت معلم با درخواست مدیریت مدرسه این معلم به مدرسه دیگری متعلق به بنیاد الحریری با دستمزد کم‌تر و تعداد ساعات بیش‌تر منتقل شد و به او گفته شد اگر جابجا نشود، برکنار خواهد شد.

طی روزهای اخیر تأکید مدرسه عبدالقادر بر ممنوعیت حجاب با اعتراض‌هایی در داخل لبنان به خصوص در شبکه‌های اجتماعی این کشور همراه شده بود.

شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران در لبنان هم، تصمیم مدیریت دبیرستان عبدالقادر در بیروت را در زمینه ممنوعیت حجاب معلمان در داخل مدرسه محكوم كرد و این موضوع را نقض آشكار حقوق آزادی شخصی زنان دانست.

شیخ العیلانی با بیان این پرسش که مدعیان دفاع از حقوق زنان کجا هستند؟ افزود: در واقع با این اقدام نقاب از چهره آن‌ها کنار رفت و پس از سکوت در مورد مسئله این معلم محجبه، حقیقت خود را فاش کردند.

وی خواستار طرح موضوع و تحت فشار قرار دادن مدیریت مدرسه برای لغو این تصمیم شد.

انتهای پیام
captcha