تجلیل حامد کرزی از نشست صلح طالبان با دولت افغانستان در تهران
کد خبر: 3983108
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

تجلیل حامد کرزی از نشست صلح طالبان با دولت افغانستان در تهران

حامد کرزی، رئیس‌جمهور اسبق افغانستان، مذاکرات هیئت طالبان و دولت افغانستان در تهران را اقدام مهمی در جهت صلح دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از افغانستان تایمز، حامد کرزی، رئیس جمهوری اسبق افغانستان گفت: برگزاری نشست هیئت طالبان و دولت افغانستان در تهران گام مهمی برای دستیابی به صلح بود. وی افزود: همه تلاش‌ها باید به یافتن راه حل صلح‌آمیز و سیاسی برای بحران افغانستان معطوف شود.
وی از نشست تهران و بیانیه مشترک پایانی که دو طرف ادامه جنگ را تهدیدی برای امنیت کشور و منطقه دانستند استقبال کرد.
رئیس‌جمهور اسبق افغانستان با قدردانی از ایران برای میزبانی از هیئت‌های طالبان و دولت افغانستان ابراز امیدواری کرد که دو طرف اقدامات جدی و مؤثرتری برای موفقیت روند صلح بردارند.
ناجیه انواری، سخنگوی وزارت امور خارجه  افغانستان نیز با تحسین مذاکرات تهران گفت که این جلسه برای اعتمادسازی و ایجاد روابط نزدیکتر دوجانبه بین هیئت مذاکره افغانستان و طالبان برگزار شد. وی اظهار داشت مردم افغانستان خواستار تسریع گفت‌وگوهای صلح و به نتیجه رسیدن هرچه سریعتر آن هستند.
نشست هیئت دولت افغانستان و گروه طالبان درباره صلح، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به میزبانی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.
رهبری هیئت جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی وزیر امور خارجه پیشین این کشور و رهبری هیئت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی معاون دفتر این گروه بر عهده داشتند.
وزارت امورخارجه افغانستان پس از پایان نشست تهران و انتشار اعلامیه‌ای ۶ ماده‌ای اعلام کرد، دولت افغانستان از هر اقدام و تلاش حقیقی‌ای که منجر به پایان جنگ، تأمین صلح پایدار و حفظ دست‌آوردهای بیست سال اخیر شود، قدردانی و حمایت می‌کند.
وزارت خارجه افغانستان افزود ما از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای پیشرفت روند صلح افغانستان قدردانی کرده و امیدواریم این اقدام‌ها موجب پایان بخشیدن به خشونت‌ها و آغاز مذاکرات جدی با هدف تأمین صلح پایدار و سراسری در این کشور شود.


انتهای پیام
captcha