محمدامین قلمبُر، مدیر مرکز نوآوری بینالمللی یاس در حاشیه مراسم افتتاح این مرکز طی گفتوگو با خبرنگار ایکنا در مورد اهداف و وضعیت مرکز نوآوری بینالمللی یاس صحبت کرد.
قلمبُر در مورد این مرکز گفت: مرکز نوآوری بینالمللی یاس به نوعی زیرمجموعه دانشگاه بینالمللی اهل بیت(ع) بوده و دریچهای برای ورود دانشجویان خارجی ایجاد میکند. این مرکز کمک میکند تا دانشجویان پس از فارغالتحصیلی به سفرای اقتصادی ایران در کشورهای منطقه و بازارهای بینالمللی تبدیل شوند.
بیشتر بخوانید:
گزارش تصویری مربوط به مراسم افتتاح مرکز بینالمللی یاس را اینجا ببینید.
مدیر مرکز نوآوری بینالمللی یاس ادامه داد: برخی از دانشجویان که در این مرکز حضور دارند، خود صاحب ایده و نظر هستند که ما این ایدهها را حمایت کرده و بعد از فرایند رصد این ایدهها، مشاوره جذب سرمایهگذاری داریم که وقتی به کشورهای خود بازگشتند، تبدیل به یک کارآفرین شوند.
وی تصریح کرد: برخی از این افراد هم جذب شرکتهای دانشبنیان و استارتاپی ایرانی میشوند و به عنوان بازاریاب، همکار یا شریک تجاری میتوانند به آنها کمک کنند.
قلمبر در پاسخ به سؤالی در مورد جایگاه حوزه تأمین مالی و بانکداری اسلامی در این مرکز گفت: در بخش بانکداری اسلامی آموزشی صورت نمیگیرد اما به دلیل اینکه به نوعی در اکوسیستم نوآوری کار میکنیم، تلاش میشود در مورد ایدههای مرتبط بتوانیم سرمایهگذار جذب کنیم.
مدیر مرکز نوآوری بینالمللی یاس در مورد رقبای منطقهای این مرکز گفت: وجود رقیب باعث رشد همه جانبه مجموعه میشود. با این همه یکسری تمایزاتی وجود دارد که میتوانیم به برخی از کشورها ورود پیدا کنیم. به دلیل تعاملات بهتری که با کشورهای عراق، افغانستان و سوریه داریم (حضور دانشجویان آنها در ایران و تشابهات فرهنگی) و وجود نیروی کار متخصص و ارزانی که در ایران وجود دارد، نوعی مزیت اولیه برای ما در همان ابتدا به وجود آمده است.
وی افزود: ضمن اینکه برخی از شرکتهایی که در اینجا مستقر هستند، واقعاً محصولات و خدماتی ارائه میدهند که نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح جهانی میتواند ارائه شود.
قلمبر در پایان در مورد چشمانداز آینده این مرکز گفت: به دنبال این هستیم که تمامی دانشجویان دانشگاه اهل بیت(ع) را وارد پلتفرمی کنیم که نیازی به حضور فیزیکی نداشته باشند. از سوی دیگر تمام دانشجویان خارجی حاضر در ایران را وارد این اکو سیستم علمی کنیم تا آنها تبدیل به سفرای اقتصادی در کشورهای خود شوند و صرفاً دانشآموختگانی بدون مهارت شغلی نباشند.
انتهای پیام