تاریخ تلاوت قرآن در مصر و کشور‌های عربی مدون می‌شود
کد خبر: 3983405
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶

تاریخ تلاوت قرآن در مصر و کشور‌های عربی مدون می‌شود

محمد زکی، قاری جوان مصری از تألیف کتابی به نام «سرزمین تلاوت» درباره تاریخ مستند تلاوت قرآن کریم در مصر و کشور‌های عربی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، محمد زکی، قاری مصری قرآن کریم از برنامه خود برای تدوین کتابی درباره تلاوت قرآن کریم در مصر و کشورهای عربی خبر داد. وی که این خبر را با انتشار بیانیه‌ای در رسانه‌ها اعلام کرده، تصریح کرد که این کتاب «سرزمین تلاوت» نام دارد و شامل شرح‌حال بزرگ‌ترین قاریان قرآن کریم در مصر و کشورهای عربی خواهد بود.

وی ادامه داد: این کتاب روایتگر سیر زندگی قاریان بزرگ از ابتدای فعالیت تا مرحله شهرت آن‌ها را شامل می‌شود. علاوه بر این، داستان‌های متعددی از مشهورترین قاریان قرآن کریم از نسل فعلی و چگونگی تأثیر گرفتن آن‌ها از نسل‌های گذشته و همچنین شامل توصیه‌ها و نصایح قاریان بزرگ قدیم به قاریان نسل جدید نیز می‌شود. نویسنده این مطالب را از برنامه‌های تلویزیون، رادیویی و مصاحبه‌های مطبوعاتی قاریان بزرگ گردآوری کرده است.

این کتاب همچنین شامل داستان زندگی شخص مؤلف و سیر زندگی او از ابتدای آموختن تلاوت قرآن کریم، تعلیم در محضر اساتید بزرگ و سفر به کشورهای متعدد و دریافت جوایز ملی و بین‌المللی در زمینه تلاوت قرآن کریم نیز می‌شود. این قاری جوان ابتدا نزد دکتر احمد مصطفی کامل تعلیم دیده است و اساتید بزرگی لحن زیبای قرائت وی را ستوده‌اند.

انتهای پیام
captcha