خدمت داوطلبانه به زائران مسجدالنبی و مسجد قبا / حج مجازی برای همه
کد خبر: 3983503
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

خدمت داوطلبانه به زائران مسجدالنبی و مسجد قبا / حج مجازی برای همه

دفتر وزارت ورزش عربستان در مدینه منوره با همکاری اداره ریاست کل مسجدالنبی، برنامه‌ای داوطلبانه برای خدمت به نمازگزاران و زائران مسجدالنبی و مسجد قبا تدارک دیده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عیون الخلیج، ابراهیم بن مصباح عمار، مدیرکل دفتر وزارت ورزش عربستان در مدینه منوره درباره طرح جدید این وزارتخانه گفت: در این طرح که در 20 روز باقی مانده به آغاز مراسم حج انجام می‌شود، 22 تیم به صورت میدانی شرکت دارند.
 
وی افزود: این طرح با هدف کمک به افزایش زیارت روضه منوره مسجدالنبی انجام می‌شود و نیروهای شرکت‌کننده در ورودی‌های مسجدالنبی و مسجد قبا در خصوص اجرای تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، به زائران کمک‌رسانی می‌کنند.
 

آموزش گام به گام مجازی حج
 

از دیگر طرح‌هایی که عربستان سعودی برای مراسم حج امسال تدارک دیده است، طرح آموزش مجازی مناسک حج و عمره با فناوری واقعیت مجازی است که دیروز یکشنبه راه‌اندازی شد.
 
عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی و دعوت و ارشاد عربستان و رئیس کمیته عالی حج و عمره، درباره اهداف این برنامه گفت که این طرح به منظور آگاهی‌رسانی و راهنمایی حجاج و عمره‌گزاران در خصوص احکام و مناسک حج به چند زبان زنده دنیا تولید شده است.
 
این برنامه مناسک حج را به صورت عملی و گام به گام با استفاده از فناوری واقعیت مجازی سه بعدی به چند زبان برای استفاده در گوشی‌های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS و همچنین اجرا در سیستم عامل ویندوز تولید شده است تا به این وسیله اشتباهات شایع حجاج در مراسم حج در حد امکان رفع شود.
 
هدف از اجرای این طرح آشنا شدن عموم کاربران و حتی غیرمسلمانان با فریضه حج و عمره عنوان شده است.
 

راه‌اندازی برنامه داوطلبانه برای خدمت به نمازگزاران مسجد النبی و مسجد قبا 
انتهای پیام
captcha