غدیر را عاشورایی احیا کنیم
کد خبر: 3983607
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

غدیر را عاشورایی احیا کنیم

رئیس ستاد بین‌المللی غدیر مازندران گفت: همان‌گونه که پیشینیان با خلوص نیت تلاش‌هایی برای زنده ماندن عاشورا کردند باید غدیر را نیز عاشورایی زنده نگه بداریم.

غدیر را عاشورایی احیا کنیمبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست همفکری و تبادل نظر و ارائه طریق با حضور شاخصین، علما، وعاظ، محققان، ائمه جمعه و جماعات، دانشوران، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه، امروز ۲۱ تیرماه از سوی ستاد دهه غدیر در مصلای ساری برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمود نظری، رئیس ستاد بین‌المللی غدیر مازندران، گفت: جهان خدا دارد انسان ابدیت و عمل عکس‌العمل دارد.

وی با بیان اینکه خداوند در بعثت نبی اکرم(ص) نفرمود؛ «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی...»، اما نزول این آیه سوم سوره مبارکه مائده در رویداد غدیر بر پیامبر اسلام(ص) نشان دهنده اهمیت بالای غدیر است.

نظری با بیان اینکه ما باید غدیر را احیا کنیم چرا که غدیر مکمل و متمم دینی و آیین ماست، تصریح کرد: ما باید همانگونه که پیشینیان با خلوص نیت تلاش‌هایی برای زنده ماندن عاشورا کردند باید غدیر را نیز عاشورایی زنده نگه بداریم.

وی با بیان اینکه نشست امروز برای این است در حضور علما تبادل افکار و نظرات شود، افزود: شیعه دو بال دارد یکی غدیر و دیگری عاشورا است.

رئیس ستاد بین‌المللی غدیر مازندران با بیان اینکه تا کنون هشت اجلاس جهانی را برگزار کردیم، گفت: ۱۳۸۶ اولین اجلاس برگزار شد و سال گذشته هم به صورت مجازی در دانشگاه مازندران و امسال نیز این اجلاس با عنوان «اجلاس دکترین جهانی معرفت» با رویکرد نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه غدیر شناسنامه ماست باید آن را به دنیا عرضه کنیم، افزود: باید یکی از میادین شهر را به تمثالی از کتاب قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه مزین کنیم که این به نوبه خود نوعی تبلیغ عملی است.

انتهای پیام
captcha