مفتی سابق یمن درگذشت
کد خبر: 3983688
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

مفتی سابق یمن درگذشت

محمد بن اسماعیل العمرانی، مفتی سابق یمن بود که سحرگاه امروز، دوشنبه، در شهر صنعا در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، صبح امروز دوشنبه، شهر صنعا در یمن شاهد تشییع‌جنازه محمد بن اسماعیل العمرانی، مفتی سابق یمن بود که سحرگاه امروز در شهر صنعا در سن 99 سالگی درگذشت.

العمرانی یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های یمنی است که حضور گسترده‌ای در جامعه علمی و فقهی یمن داشت و برجسته‌ترین عالم یمنی در علوم فقهی و حقوقی بود.

وی در سال 1922 در صنعا در خانواده‌ای از علمای مشهور متولد شد و مادرش پس از مرگ پدرش در چهارسالگی او را به تحصیل علوم فقهی واداشت.

مفتی سابق یمن در میان علمای مذاهب مختلف یمن، به رعایت اعتدال شهرت داشت و از سوی تمام گروه‌ها و مذاهب مورد احترام بود. وی در یمن به امام واعظان مشهور بود.

عمرانی در مباحث مختلف به نوعی مرجع اقشار مختلف جامعه یمنی بوده و در بین مردم به عنوان مفتی یمن شناخته می‌شد، هرچند او این سمت را هیچ‌گاه به صورت رسمی نپذیرفت. فعالیت در موسسه عالی قضایی، تدریس در دانشگاه الایمان و مسجد خود در صنعا از دیگر فعالیت‌های وی به شمار می‌رود.

او در دوره‌های گذشته از جدال‌های سیاسی فاصله گرفت و اعلام بی‌طرفی کرد و در آخرین ویدیوی خود به جوانان توصیه کرد که آزاداندیش باشند و از هر نوع تعصب دوری کنند.

انتهای پیام
captcha