مقاومت، لبنان را از موضع ضعف به قدرت انتقال داد
کد خبر: 3983764
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
روحانی اهل سنت لبنان:

مقاومت، لبنان را از موضع ضعف به قدرت انتقال داد

مفتی شهر صیدا در لبنان با تأکید بر اینکه فقط جنبش مقاومت اسلامی است که به تنها زبانی که دشمن صهیونیستی می‌فهمد، شناخت دارد، گفت: مقاومت، لبنان را از موضع ضعف به قدرت منتقل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العهد، یکی از روحانیون اهل تسنن لبنان تأکید کرد که لبنان با مقاومت، قدرت گرفته است.

شیخ حسام العیلانی، امام جماعت مسجد الغفران در شهر صیدا در لبنان گفت: این مهم است به کسی که فراموش کرده یا به فراموشی سپرده روز دوازدهم ژوئیه 2006 را  یادآوری کنیم که مقاومت در چنین روزی یک عملیات منحصر به فرد قهرمانانه را انجام داد و توانست شروط خود را بر دشمن صهیونیستی تحمیل کرده و آن را ودار به آزادی اسرا کند.

وی افزود: این تنها مقاومت است که به خوبی به تنها زبانی که دشمن صهیونیستی می‌فهمد، شناخت دارد.

شیخ العیلانی گفت: مقاومت لبنان را از موضع ضعف به قدرت منتقل کرد و در ژوئیه 2006 پیروز شد و به آنچه می‌خواست رسید.

جنگ ۳۳ روزه  که در میان لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته است، براساس یک نقشه جامع که توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و برخی احزاب لبنان طراحی شده بود به اجرا درآمد.

در همان هفته اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود، پایان جنگ را اعلام کند اما آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم به دستاوردی رسیده و سپس آتش‌بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته دیگر با اصرار آمریکایی‌ها جنگ ادامه پیدا کرد اما در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه ۱۷۰۱شورای امنیت بر پایان آن مهر تأیید کوبید.

جنگ 33 روزه شکست ناپذیر بودن ارتش صهیونیستی، اقتدار هول انگیز نیروی هوایی آن، قدرت اطلاعاتی موساد، نقش موثر حمایت‌های سیاسی غرب و اعراب از تل آویو در مقابل حزب الله را فرو ریخت.

انتهای پیام
captcha