مشارکت 80 مرکز قرآنی و مدرسه دینی در مسابقات قرآن و حدیث پاکستان + عکس
کد خبر: 3984067
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

مشارکت 80 مرکز قرآنی و مدرسه دینی در مسابقات قرآن و حدیث پاکستان + عکس

معاون فرهنگی و تربیتی نمایندگی جامعة المصطفى(ص) العالمیه در پاکستان اظهار کرد در سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث پاکستان، 80 مرکز قرآنی و مدرسه دینی شرکت کردند.

سیدخاور عباس، معاون فرهنگی و تربیتی نمایندگی جامعة المصطفى(ص) العالمیه در پاکستان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: این مسابقات هم‌زمان با المپیاد قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) العالمیه در قم از اواسط نوامبر 2020 آغاز و در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار شد.

وی افزود: بخش کتبی شامل تفسیر قرآن و حدیث، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بود که اواخر ژانویه 2021 برگزار شد و شفاهی نیز شامل قرائت، ترتیل و حفظ قرآن بود.

سیدخاور عباس تصریح کرد: شرکت‌کنندگان رشته حفظ در چهار بخش حفظ سه جزء، پنج جزء، 15 جزء و کل قرآن با هم رقابت کردند و آیین‌نامه رقابت‌ها طبق المپیاد قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) در قم بود که ما آن را با توجه به شرایط پاکستان بومی‌سازی کردیم.

معاون فرهنگی و تربیتی نمایندگی جامعة المصطفى(ص) در پاکستان همچنین بیان کرد: در بخش کتبی و شفاهی 4197 نفر شرکت‌کننده داشتیم و شرکت‌کنندگان شامل 2696 نفر شفاهی و بیش از 1500 نفر کتبی بودند.

وی تصریح کرد: 80 نهاد شامل 30 مرکز قرآنی و 50 مدرسه دینی پاکستان در مسابقات شرکت کردند و اساتیدی که آزمون گرفتند به 22 شهر پاکستان سفر کردند.

سیدخاور عباس در پایان اظهار کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث دیروز سه‌شنبه، 22 تیرماه، با حضور وزیر امور مذهبی این کشور، اندیشمندان دینی و علمای مذاهب اسلامی در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد و در آن برترین‌های هر رشته جوایزی دریافت کردند.

انتهای پیام
captcha