با هرزه‌نگاری در فضای مجازی چه کنیم + فیلم
کد خبر: 3984573
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

با هرزه‌نگاری در فضای مجازی چه کنیم + فیلم

تأثیر مخرب فیلم‌های غیراخلاقی ضرورت یادگیری نحوه مواجهه درست با این فیلم‌ها را الزامی کرده است. در مواجهه با این فیلم‌ها یادمان باشد فضای مجازی هم محضر خداست؛ پس در محضر خداوند گناه نکنیم.

با هرزه‌نگاری در فضای مجازی چه کنیم؟

به گزارش ایکنا، تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی یا همان هرزه‌نگاری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یکی از مباحث بسیار جدی و نگران‌کننده برای خانواده‌هاست. تصاویر و فیلم‌های غیراخلاقی می‌تواند تأثیرات مخرب زیادی بر روح و روان کودکان و نوجوانان بگذارد.

حال این سؤال مطرح می‌شود که با هرزه‌نگاری در فضای مجازی چه کنیم؟ یکی از بهترین راهکارها این است که در مواجه با این‌گونه تصاویر و مطالب فوراً آن سایت یا شبکه اجتماعی را ترک کنیم.

گاهی اتفاق می‌افتد که افرادی برایتان تصاویر و محتواهای غیراخلاقی ارسال می‌کنند. بهترین کار برای جلوگیری از آلوده شدن فکر و ذهنتان به موضوعات غیراخلاقی این است که ارتباطتان را با اشخاصی که چنین تصاویری برایتان می‌فرستند قطع کنید. 

اگر از تصاویر شما سوءاستفاده شد باید این موضوع را با والدینتان در میان بگذارید و به سامانه‌های 123 (اورژانس اجتماعی) و 110 (پلیس) اطلاع دهید. مطمئن باشید کسانی هستند که در هر شرایطی از شما محافظت می‌کنند. 

یادتان باشد تماشای زیاد تصاویر و فیلم‌های هرزه‌نگارانه و غیراخلاقی باعث اعتیاد شما به آنها می‌شود و در رفتار و افکارتان انحرافاتی به وجود می‌آورد. از همه مهم‌تر فضای مجازی هم محضر خداست؛ پس در محضر خداوند گناه نکنیم.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha