حمله نژادپرستانه به خودروی بانوی مسلمان و رئیس شورای شهر اولدهام
کد خبر: 3984718
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

حمله نژادپرستانه به خودروی بانوی مسلمان و رئیس شورای شهر اولدهام

یک مرد ۲۳ ساله با حمله به خودرو اروج شاه، رئیس شورای شهر اولدهام در انگلیس، قصد به آتش کشیدن این خودرو را داشت. سیاستمداران انگلیسی از حزب کارگر این حادثه را محکوم و در راستای جلوگیری از تکرار آن، خواهان وضع قوانین و انجام اقدامات بازدارنده شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، در یک حادثه نژادپرستانه در انگلستان، یک مرد 23 ساله با پرتاب بطری حاوی بنزین مشتعل، خودرو اروج شاه، نخستین زن مسلمان را که به ریاست شورای شهر اولدهام رسیده به آتش کشید. پلیس موفق به دستگیری مظنون حمله به این بانوی مسلمان شده است.

به دنبال این حادثه نژادپرستانه، بسیاری از سیاستمداران در انگلستان این حمله را محكوم كردند و آن را وحشتناك توصیف كردند. جیم مك ماهون، نماینده حزب كارگر در اولدهام وست ورویتون در واکنش به این اقدام تصریح کرد من همبستگی خود را با خانم اروج شاه، رئیس شورای شهر اعلام می‌کنم؛ این برخورد یک عمل بزدلانه است. این بانوی مسلمان پس از عهده‌دار شدن این مقام، شاهد یک کارزار شدید رسانه‌ای علیه خود بود. این کارزار از سوی برخی از فعالان راست‌گرا در این شهر هدایت می‌شد که ادعا می‌کردند مسلمانان تلاش دارند تا کشور کوچکی را در داخل کشور ایجاد کنند.

این حملات وحشیانه ناشی از نژادپرستی نفرت‌انگیزی است که منجر به چندپاره شدن جامعه بریتانیا شده است. این سیاستمدار انگلیسی خاطرنشان کرد برای جلوگیری از تکرار این حملات نژادپرستانه که دیگر محدود به آزار لفظی نیست، بلکه به مرحله آسیب عامدانه رسیده و زندگی افراد بی‌گناه را در معرض خطر قرار داده است، نیازمند تصویب فوری قوانین و اجرای اقدامات بازدارنده هستیم.

انتهای پیام
captcha