ناخشنودی مسلمانان بریتانیا از ادامه نخست‌وزیری جانسون
کد خبر: 3864280
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

ناخشنودی مسلمانان بریتانیا از ادامه نخست‌وزیری جانسون

گروه بین‌الملل ــ مسلمانان در بریتانیا از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات اخیر و باقی‌ ماندن بوریس جانسون در مقام نخست‌وزیری ناخشنودند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از هافینگتون پست، پیروزی مقتدرانه حزب محافظه‌کار در انتخابات هفته گذشته بریتانیا و باقی‌ماندن جانسون، مردی که در اظهاراتی جنجال‌برانگیز زنان برقع‌پوش را با صندوق پست مقایسه کرده بود، در قدرت، باعث شده که مسلمانان بریتانیایی بیش از پیش احساس نگرانی کنند.  

زینب پاتل، دانشجوی 20 ساله پاکستانی‌الاصل و اهل بلکبرن به هافینگتون‌پست گفت: من به عنوان مسلمان احساس می‌کنم که دیگر در این کشور جایی ندارم چون همه چیز بسیار نامشخص است. این امر به ویژه برای جامعه مسلمانان بسیار بد است و باعث می‌شود احساس کنید که شما را نمی‌خواهند و متعلق به اینجا نیستید. حالا با نتایج انتخابات به نظر می‌رسد که مردم علیه ما هستند.

برای افرادی مانند زینب نتیجه انتخابات بسیار ناراحت‌کننده است، به ویژه با توجه به برخی اظهارات جنجال‌ساز و تفرقه‌آمیز نخست‌وزیر درباره مسلمانان و اسلام.

محمد اقبال 37 ساله هم از نتیجه انتخابات ناراضی است. او امیدوار بود دولتی به رهبری حزب کارگر بر سر کار بیاید. با این همه اقبال معتقد است که اگرچه جانسون اظهارات نژادپرستانه‌ای داشته اما این سخنان را برای جلب توجه و بدون اینکه اعتقادی به آن داشته باشد، بیان کرده است.

اقبال می گوید: جانسون چهره سرگرم‌کننده‌ای برای رسانه‌هاست. ماریا هینگلووتوا 24 ساله نیز می‌گوید احساس می‌کند نتیجه انتخابات وجود عنصر نژاد‌پرستی در سراسر بریتانیا را نشان می‌دهد.

وی می‌گوید: انتخاب ترامپ در آمریکا و انتخاب جانسون در بریتانیا نشان می‌دهد جامعه رو به عقب رفته است. انتخاب جانسون خبر بدی برای مسلمانان و اقلیت‌هاست و شعار انتخاباتی او که می‌گفت «با رأی دادن به من بریتانیا را سفید نگه دارید» دلیلی بر این مسئله است. 

انتهای پیام
captcha