قرارگاه جهاد قرآنی در کردستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 3984779
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸

قرارگاه جهاد قرآنی در کردستان راه‌اندازی شد

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان از راه‌اندازی قرارگاه جهاد قرآنی به منظور ریشه‌کن کردن بیسوادی قرآنی در استان خبر داد و گفت: این قرارگاه در راستای محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی فضای آموزشی قرآنی مناطق محروم شهری و روستایی نیز فعالیت دارد.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های قرآنی در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی تفاهم‌نامه‌ای بین دارالقرآن کریم با بسیج سازندگی منعقد شده است.

وی از تشکیل قرارگاه جهاد قرآنی شامل گروه‌های جهاد قرآنی، دینی و فرهنگی در سطح استان خبر داد و افزود: قرارگاه جهادی قرآنی در راستای محرومیت‌زدایی و عمران مناطق محروم و کم برخوردار، رفع مشکلات و کمبودهای زیرساختی فضای آموزشی قرآنی مناطق محروم شهری و روستایی نیز فعالیت دارد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی قرآنی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: این قرارگاه از ظرفیت‌های تخصصی و اساتید برجسته، مربیان و مدیران مؤسسات اتحادیه مؤسسات قرآنی کردستان بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 480 گروه جهادی در زمینه‌های علمی، دینی، آموزشی و عمرانی و غیره در سطح استان افزود: گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی تشکیل شده و فعالیت‌های مختلفی در استان انجام می‌دهد.

مرادی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی، وضعیت‌سنجی مشکلات آموزش قرآن، برگزاری دوره‌های یک‌ماهه روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و برگزاری دوره‌های حفظ قرآن کریم با همکاری مربیان و مساجد روستاها و حاشیه شهرها از جمله برنامه‌های در دست اقدام گروه‌های جهادی استان است.

وی در پایان یادآور شد: دارالقرآن کریم استان کردستان آمادگی دارد برای تحقق اهداف قرآنی خود در سطح استان و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این حوزه از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و با سایر نهادهای متولی همکاری کند.

انتهای پیام
captcha