101 پاسخ به دغدغه‌های والدین برای تربیت رسانه‌ای فرزندان
کد خبر: 3984833
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

101 پاسخ به دغدغه‌های والدین برای تربیت رسانه‌ای فرزندان

فرهنگسرای رسانه و مؤسسه مسیر رسانه با تولید مجموعه دوپینگ تربیتی مسیر رسانه به دغدغه‌های والدین در حوزه سواد رسانه‌ای پاسخ داده‌اند.

تولید  یک محصول رسانه‌ای جدید برای والدین/ 101 پاسخ به دغدغه‌های والدین برای تربیت رسانه‌ای فرزندشانبه گزارش ایکنا، مجموعه «دوپینگ» تربیتی مسیر رسانه شامل 101 راهکار تربیتی در حوزه سوادرسانه‌ای است و به سوالات کلیدی و متداول والدین در این حوزه پاسخ می‌دهد. این مجموعه به همت مؤسسه مسیر رسانه و فرهنگ سرای رسانه زیرنظر جمعی از کارشناسان عرصه سواد رسانه‌ای تولید شده و به زودی منتشر می‌شود.

با توجه به گسترش بی حد و حصر رسانه‌ها و شیوع ویروس کرونا که یکی از عوامل مهم در ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با ابزار رسانه‌ای شده است، خانواده‌ها با دغدغه‌های زیادی در این حوزه و تاثیرگذاری سوء آن بر فرزندان خود مواجه هستند. این دغدغه مهم والدین در قالب پرسش‌هایی از متخصصان و عالمان این حوزه پاسخ داده شده است.

از جمله متخصصان و کارشناسانی که در دوپینگ تربیتی مسیر رسانه به سؤالات و دغدغه‌های والدین پاسخ داده‌اند می‌توان به آسیه حسینی‌نیکو، دکترای روانشناسی تربیتی و مدرس فبک، مجید اسماعیلی، کارشناس سوادرسانه‌ای و تربیتی، مسعود حسنلو، فعال و پژوهشگر تکنولوژی آموزشی، محمد‌علی رجبی، سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا و نویسنده کتاب راهنمای فرزندپروری در عصر دیجیتال، حسین حق‌پناه، عضو شورای تألیف کتاب درسی تفکر و سوادرسانه‌ای، محمدحسین شاه‌آبادی، کارشناس سوادرسانه‌ای و تربیتی و … اشاره کرد.

براساس این گزارش، مجموعه «دوپینگ» تربیتی مسیررسانه به زودی روزهای زوج در صفحات مجازی و سایت موسسه مسیر رسانه به آدرس Medialit.massir.ir و همچنین، شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای به نشانی farhangsararesanehرسانه منتشر می‌شود.

فرهنگسرای رسانه براساس مأموریت کاری خود توجه ویژه‌ای به امر آموزش سواد رسانه‌ای داشته و تاکنون دوره‌های زیادی را با همکاری گروه‌های مختلف در رده‌های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تولید کرده است.

انتهای پیام
captcha