هویت اسلامی؛ عامل قدرت برای تحمل اسلام‌هراسی‌های فزاینده پس از یازده سپتامبر
کد خبر: 3985067
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
نویسنده مسلمان انگلیسی بیان کرد:

هویت اسلامی؛ عامل قدرت برای تحمل اسلام‌هراسی‌های فزاینده پس از یازده سپتامبر

یک نویسنده مسلمان انگلیسی با یادآوری خاطرات خود از تجربه اسلام‌هراسی پس از یازده سپتامبر معتقد است هویت اسلامی وی باعث قدرتمند‌تر شدن وی در جامعه این کشور شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، فائزه سابق، نویسنده انگلیسی، در مقاله‌ای  نوشت که نفرتی که مسلمانان پس از حوادث یازده سپتامبر 2001 احساس می‌کردند سنگین و دردناک بود اما به نظر او هویت اسلامی وی یک منبع قدرت برای او به شمار می‌رود.

این نویسنده خاطرنشان کرد: توصیف مسلمانان به روشی مخرب در سرخط اخبار که باعث افزایش جنایات ناشی از نفرت علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی می‌شد تا مدت‌ها ادامه داشت.

او گفت: شرم داشتم که با مادرم به مدرسه برویم زیرا او لباس‌های متفاوتی می‌پوشید. خجالت می‌کشیدم زیرا او انگلیسی صحبت نمی‌کرد و من مجبور بودم حرف‌های او را ترجمه کنم. بسیاری از مردم می‌گفتند آیا می‌شود از مادرت بخواهی که حرف‌هایش را تکرار کند؟ مردم موافق بودند و نظرات آنها باعث می‌شد که ما کنار گذاشته شویم. 

وی ادامه داد: هر چه بزرگتر شدم، به نیرویی که بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان دارند بیشتر پی بردم. من فهمیدم که با وجود موانعی که مرتباً با آنها روبه‌رو خواهم شد، این واقعیت بیشتر آشکار شد که بدون شک برای رسیدن به جایی که من لیاقت آن را داشتم مسلمان بودن یک مزیت بود؛ در واقع، هویت من قدرت من بود.

نویسنده معتقد است که باید تصویر دقیق‌تری از مسلمانان در رسانه‌ها وجود داشته باشد تا کلیشه‌های منفی را به چالش بکشد. به گفته وی، متأسفانه بسیاری از این اقدامات هنوز ریشه در ناآگاهی دارند.

این نویسنده افزود که او در فیلمی در نتفلیکس یک زن مسلمان روزهدار را دیده که در هنگام افطار شراب می‌نوشد.

وی ادامه داد من بسیار متعجب و از دیدن آن صحنه گیج شدم. قطعاَ نوشیدن الکل در اسلام حرام است. این تصاویر نشانگر عدم توجه لازم کارگردانان و تهیه کنندگان در صنعت سینما است. ما نیازی به این کارها برای اثبات سازگاری با جامعه نداریم.

انتهای پیام
captcha