برگزاری نماز عید قربان در ۱۱ کشور عربی و ممنوعیت در ۴ کشور دیگر
کد خبر: 3985263
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

برگزاری نماز عید قربان در ۱۱ کشور عربی و ممنوعیت در ۴ کشور دیگر

با نزدیک شدن عید قربان در کشور‌های عربی، ۴ کشور اقامه نماز عید قربان را به کلی ممنوع اعلام کرده‌اند و ۱۱ کشور دیگر نیز آن را با رعایت تدابیر کامل بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مجاز دانسته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، کشورهای موریتانی، مراکش، عمان و تونس، برگزاری نماز عید قربان را ممنوع اعلام کرده‌اند، درحالی‌که 11 کشور عربی دیگر، از جمله مصر و عربستان سعودی، اقامه نماز را با شرط رعایت اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع کرونا مجاز دانسته‌اند.

در موریتانی، مراکش و جزایر قمر چهارشنبه عید قربان است، درحالی‌که در سایر کشورهای عربی عید قربان روز سه‌شنبه اعلام شده است.

وزارت اوقاف مصر اعلام کرده است که نماز عید قربان با رعایت فاصله اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک و سایر تدابیر بهداشتی در مساجد بزرگ برگزار خواهد شد، حضور کودکان در نماز ممنوع است.

در عربستان سعودی با توجه به اعلام وزارت امور دینی این کشور، اقامه نماز در نمازخانه‌های مخصوصی که به این منظور تدارک دیده شده و با رعایت اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد شد. در کویت نیز، وزارت امور دینی دیروز، یکشنبه اعلام کرد که نماز عید قربان با رعایت تدابیر پیشگیرانه در مساجد محل اقامه نماز جمعه، برگزار می‌شود. وزارت اوقاف قطر نیز از برپایی نماز جمعه در بیش از 900 مسجد و نمازخانه این کشور خبر داده است.

در امارات، اداره امور اضطراری و بحران تأکید کرده است که اقامه نماز عید فطر در مساجد این کشور نباید بیش از 15 دقیقه طول بکشد و پس از آن نیز نمازگزاران باید از تجمع و دست دادن خودداری کنند. وزارت اوقاف اردن نیز خبر داده است که نماز عید در 4 مسجد اصلی پایتخت و همچنین 1019 مسجد در سراسر این کشور برگزار می‌شود. در فلسطین، الجزایر و جیبوتی نیز نماز عید با رعایت تدابیر بهداشتی برگزار خواهد شد. علاوه بر این در لیبی نماز عید قربان تنها در میدان‌ها اقامه خواهد شد و برگزاری آن در مساجد ممنوع است.

در بحرین، وزارت امور دینی این کشور اعلام کرد که نماز عید سعید قربان فقط در مسجد فاتح و با حضور محدودی از نمازگزاران برگزار خواهد شد که تعداد آن‌ها از 30 نفر فراتر نمی‌رود.

تونس، موریتانی، مراکش و عمان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزاری نماز عید قربان را به کلی ممنوع اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha