تاکید بر مقابله با اسلام‌هراسی در پیام تبریک عید نخست‌وزیر کانادا
کد خبر: 3985341
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

تاکید بر مقابله با اسلام‌هراسی در پیام تبریک عید نخست‌وزیر کانادا

جاستین ترودو در پیام تبریک عید قربان به مسلمانان این کشور، بر لزوم مقابله با اسلام‌هراسی در کانادا تاکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری کانادا، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا با صدور پیامی عید قربان را به مسلمانان این کشور تبریک گفت. در این پیام آمده است: 

امروز، مسلمانان در کانادا و سراسر جهان عید قربان را جشن می‌گیرند که پایان مراسم حج، زیارت سالیانه مسلمانان  را نشان می‌دهد.

در این روز، مسلمانان به طور سنتی در نماز شرکت می‌کنند، به یکدیگر هدیه می‌دهند، به فقیران کمک می‌کنند، قربانی می‌کنند و یک وعده غذایی خاص را با خانواده و دوستانشان تقسیم می‌کنند.

این روز مهم هنوز فرصتی برای تأمل در درس‌های فداکاری، ترحم و سخاوت و قدردانی از نعمت‌های زندگی فراهم می‌کند. همچنین زمانی است برای آنکه همه کانادایی ها از خدماتی مهمی که کانادایی‌های مسلمان به نسلهای مختلف در کشور ما انجام داده‌اند آگاه شوند.

در حالی که برخی از مردم بار دیگر می‌توانند با خیال راحت با خانواده و دوستان خود برای جشن عید امسال جمع شوند، اما دیگرانی هم هستند که تنها هستند و بسیاری از مسلمانان بار دیگر زیارت مکه را از دست داده‌اند. اما اگر به پیروی از رهنمودهای بهداشت عمومی ادامه دهیم و واکسن های کووید-19 خود را به محض اینکه نوبت به ما برسد دریافت کنیم این ویروس را شکست خواهیم داد و همه ما می‌توانیم سال آینده با هم جشن بگیریم

متأسفانه امروز ما همچنان باید اذعان کنیم که اسلام‌هراسی و نفرت ضد مسلمان در کانادا واقعی است. فاجعه اخیر در شهر لندن، در ایالت انتاریو، یک یادآوری دردناک است که مسلمانان همچنان با توهین، تهدید و خشونت در جوامع سراسر کشور روبرو هستند.

نفرت و تبعیض در جامعه ما جایی ندارد. به همین دلیل دولت کانادا در 22 جولای (31 تیرماه) میزبان اجلاس سراسری اسلام‌هراسی خواهد بود تا به اقدامات جدی علیه این نفرت و تبعیض ادامه دهد.

ما با هم باید پذیرش و همزیستی را به جای عدم تحمل انتخاب کنیم و مجدداً بر تعهد خود به جامعه متنوع کانادا تأکید کنیم؛ جایی که هرکسی فارغ از اعتقاد، قومیت، فرهنگ یا جنسیت خود بتواند احساس آرامش امنیت و احترام کند.

من و همسرم به نمایندگی از خانواده یک جشن فوق العاده برای همه کسانی که عید قربان را برگزار می‌کنند آرزو می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha