سوء قصد به رئیس‌جمهور موقت مالی در مراسم نماز عید قربان
کد خبر: 3985479
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

سوء قصد به رئیس‌جمهور موقت مالی در مراسم نماز عید قربان

در جریان برگزاری نماز عید قربان در پایتخت مالی، رئیس‌جمهور موقت این کشور هدف حمله دو فرد قرار گرفت، اما به گفته منابع، آسیبی به وی نرسیده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، رسانه‌های خبری، امروز (سه‌شنبه)، از حمله دو فرد مسلح به آسیمی گویتا (Assimi Goita) رئیس‌جمهور موقت مالی در باماکو، پایتخت این کشور، خبر دادند.

 گزارش‌ها حاکی است صبح امروز زمانی که رئیس‌جمهور موقت مالی برای برپایی نماز عید قربان در مسجد جامع باماکو حاضر شد، دو فرد به او حمله کردند که یکی از آن‌ها سلاح سرد در دست داشته است.

طبق گفته شاهدان، گویتا در این حمله آسیبی ندیده و نیروهای امنیتی بلافاصله او را از محل دور کرده‌اند، اما یکی از حاضران در مسجد مجروح شده است.

اسیمی گویتا از فرماندهان ارتش مالی، شهریور ماه گذشته با بخشی از نیروهای ارتش این کشور، نخست کنترل پادگان بزرگ «کاتی» در ۱۵ کیلومتری باماکو پایتخت را در اختیار گرفت و پس از آن، رئیس جمهوری و نخست وزیر و برخی مقامات دیگر را بازداشت و وادار به کناره گیری کرد.

در پی این کودتا ابراهیم بوبکر کیتا رئیس‌جمهور مالی به  اجبار ضمن انحلال پارلمان، از قدرت کناره‌گیری کرد.

به دنبال این اقدام، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و کمیسیون آفریقا این اقدام کودتاچیان را محکوم کردند و خواستار آزادی مقام‌های ارشد مالی شدند.

شورای نظامی مالی اعلام کرد انتقال قدرت به غیرنظامیان تنها پس از برگزاری انتخابات سالم در این کشور انجام خواهد شد.

گویتای ۳۸ ساله که از سوی نیروهای آمریکایی، فرانسوی و آلمانی آموزش دیده، سابقه همکاری با نیروهای ویژه آمریکا را در کارنامه دارد.

انتهای پیام
captcha