تاریخ‌سازی نخستین داور محجبه بسکتبال در المپیک توکیو
کد خبر: 3985507
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰

تاریخ‌سازی نخستین داور محجبه بسکتبال در المپیک توکیو

یک داور محجبه مصری که قرار است در مسابقات بسکتبال المپیک توکیو قضاوت کند، نخستین داور محجبه تاریخ المپیک در این رشته خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مدرن غنا، سارا جمال سابقه دستیابی به موفقیت‌های بزرگی را در کارنامه خود دارد. او که مهندس عمران است در آستانه  تاریخ‌سازی در المپیک است.

این داور مصری که در رشته بسکتبال فعالیت دارد، نخستین زن مسلمان باحجاب خواهد بود که بازی‌های بسکتبال المپیک را قضاوت می‌کند. 

سارا جمال همچنین اولین زن عرب و آفریقایی خواهد بود که قضاوت بسکتبال سه نفره را در المپیک انجام می‌دهد.

او می‌گوید رفتن به المپیک برایش یک رویا بوده است. به گفته وی همه‌گیری کرونا به این معنا بود که حتی برگزاری بازی‌ها قطعی نیست.

وی افزود: ما بسیار نگران بودیم که آیا این اتفاق می‌افتد یا نه؛ اما سرانجام این رویا محقق شد.

وی ادامه داد: این مسئولیت بزرگی است که من نه تنها نماینده کشور خود هستم بلکه آفریقا و جهان عرب را نمایندگی می‌کنم. این آسان نیست، اما من می‌خواهم نماینده خوبی برای آنها باشم. بنابراین تمام تلاش خود را برای این کار می‌کنم.

این داور محجبه ادامه داد: هر وقت به موفقیتی می‌رسم و فکر می‌کنم این بزرگترین چیز است، خدا من را غافلگیر می‌کند و فرصتی جدید را پیش روی من قرار می‌دهد که حتی بزرگتر از قبل است. وقتی شما در کاری اولین باشید آسان نیست؛ برای انجام آن باید شجاع باشید. اما وقتی به چیزی اعتقاد دارید، باید باور داشته باشید که اگر قدمی بردارید، نتیجه می‌گیرید.

وی افزود: همکارانم بازی‌های من را تماشا می‌کنند و البته در المپیک نیز از من حمایت خواهند کرد. او معتقد است که دین اسلام باعث تقویت روحی او در این مسیر شده است.

سارا پس از تغییر قانون در سال 2017، اولین داور فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) ​​است که در بازی‌های بین‌المللی حجاب دارد.

او می گوید: برخی از بازیکنان حتی می‌گویند لباس من جالب است. این برای من خوب است که راهی برای دیگر داوران زن باز کرده‌ام تا همزمان به دین و رویاهای خود وفادار باشند.

انتهای پیام
captcha