ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به شهدای منا و مکه
کد خبر: 3985610
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به شهدای منا و مکه

همزمان با سالگرد قمری فاجعه منا و مکه، مسئولان حوزه حج و زیارت با حضور بر مزار شهدای این دو فاجعه، یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به شهدای منا و مکه

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در آستانه عید قربان و در سالگرد قمری شهدای فاجعه غم بار منا در سال ۹۴ و مکه در سال ۶۶، حجت الاسلام‌ والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی و علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت به همراه معاونان خود بر مزار شهدای فاجعه منا، مکه و دفاع مقدس در بهشت زهرا (س) حضور یافته و به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.

سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهدای گرانقدر با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل از درگاه خداوند متعال علو درجات الهی را برای این عزیزان مسئلت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در حاشیه این برنامه از مقام شهدای مظلوم مکه و فاجعه منا تجلیل و از این عزیزان به عنوان میهمانان خاص خداوند یاد کرد و گفت: شهدا مکه و منا ویژگی‌شان با سایر شهدا در این است که در سرزمین امن الهی شهید شدند، جای که همه در امنیت هستند، حتی گیاهان در امنیت قرار دارند و نباید در حال احرام گیاهی را چید، ولی این عزیزان با لباس احرام در حالی که مهمان و در خانه خدا و سرزمین وحی بودند، مظلومانه به شهادت رسیدند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه مسئولان حج و زیارت پیگیر احقاق حقوق شهدای منا هستند، تصریح کرد: امیدواریم ویروس منحوس کرونا به زودی از بین برود و مسئولان عربستان هم زمینه را برای حضور زائران جهان اسلام در سرزمین وحی فراهم کنند.

ارسالی/ ادای احترام مسئولان حوزه حج و زیارت به شهدای منا و مکه

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در حاشیه این مراسم گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «یاد و خاطره شهدای منا نباید فراموش شود» ما نیز به همین مناسبت و در سالگرد شهادت این عزیزان بر سر مزارشان حاضر شدیم.

وی با بیان اینکه پیگیری احقاق شهدای منا و مکه هستیم، یادآور شد: همانگونه که مسئولان حج و زیارت، مستندات لازم را در گذشته تهیه و به دولت عربستان ارائه کرده‌اند، ما نیز وظیفه خود می‌دانیم تا مشخص شدن این موضوع، پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

این گزارش حاکی است، مسئولان حوزه حج و زیارت همچنین در بهشت زهرا با حضور بر مزارشهدای حج خونین سال ۶۶، شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم با قرائت فاتحه و نثار گل، یاد و خاطره این شهیدان والامقام را گرامی داشتند.

گفتنی است در فاجعه تلخ و غمبار منا که همزمان با روز عید قربان در موسم حج سال ۱۳۹۴ در مسیر رمی جمرات به وقوع پیوست، هزاران تن از زائران خانه خدا از جمله 464 زائر ایرانی در حال احرام به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha