تأکید بر ضرورت پایداری کشورهای محور مقاومت در خطبه‌های نماز عید قربان لبنان
کد خبر: 3985623
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

تأکید بر ضرورت پایداری کشورهای محور مقاومت در خطبه‌های نماز عید قربان لبنان

خطبای شیعی لبنان در خطبه‌های امروز نماز عید سعید قربان ضمن تأکید بر حل بحران سیاسی این کشور اعلام کردند که تنها گزینه پیش‌روی دولت‌ها و ملت‌های محور مقاومت پایداری و تقویت روابط و همبستگی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، شیخ علی الخطیب، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، امروز، 30 تیرماه، در خطبه‌های نماز عید قربان در بیروت گفت: حکام و رهبران پس از خوردن اموال مردم، فساد را اشاعه دادند، کشور را خراب کردند و هرج و مرج و فقر را گسترش دادند، این در حالی است که لبنان هم از سوی دولت آمریکا تحریم و محاصره می‌شود.

وی تأکید کرد: محور مقاومت دستاوردهای ارزشمند و بزرگی را در مقابله با محور شر که قدرت‌های استکباری آن را رهبری می‌کنند، کسب کرده و پروژه آن‌ها برای تخریب لبنان، سوریه و عراق را به شکست کشانده است.

شیخ الخطیب گفت: محور مقاومت با ساقط کردن معامله قرن، به شکست کشاندن تلاش‌ها برای یهودی‌سازی قدس و توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین و پیروزی مقاومت در نبرد «سیف القدس، رؤیای قدرت‌های استکباری برای تشکیل اسرائیل بزرگ را ساقط کرده است.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: مقاومت، آنچه را که از طریق نبردهای نظامی به دست آورده است، از طریق محاصره، جنگ گرسنگی و تحریک علیه مقاومت از دست نخواهد داد و پایان این نبرد، پیروزی با نابودی پایگاه اصلی استعمار یعنی رژیم صهیونیستی است.

همچنین، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری لبنان نیز در خطبه‌های امروز نماز عید قربان در مسجد امام حسین(ع) واقع در شهرک «برج البراجنه» در جنوب بیروت گفت: شکی نیست که بحران لبنان بسیار قدیمی است و به سیاست‌های مختلف پی در پی از جمله سیاست‌های پولی و مالی و تصمیم سیاسی مرتبط است.

وی در ادامه از جریان‌های سیاسی خواست به جای اینکه به انتخابات و نقشه‌های «سود و زیان» فکر کنند، به سرعت به کشوری در آستانه نابودی فکر کنند، زیرا مهم‌ترین ضرورت امروز برای بقای کشور است.

تأکید بر ضرورت پایداری کشورهای محور مقاومت در خطبه‌های نماز عید قربان

انتهای پیام
captcha