مسئولان نفسانیات خود را قربانی خدمت کنند
کد خبر: 3985644
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲

مسئولان نفسانیات خود را قربانی خدمت کنند

امام جمعه سیریک با صدور پیامی ضمن تبریک عید سعید قربان به مردم این شهرستان و استان هرمزگان، گفت: برای دستیابی به قله‌های رفیع عظمت و اقتدار، بر مسئولان و واجب است که نفسانیات خود را قربانی خدمت کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محسن سالاری، امام جمعه شهرستان سیریک با صدور پیامی عید سعید قربان را به مردم این شهرستان و استان هرمزگان تبریک گفت.

در متن پیام امام جمعه سیریک آمده است:

«نهم و دهم ذی‌حجه به‌عنوان روزهای انتهایی چله موسوی، جشنواره تجلی هدف خلقت انسان در دو مرحله معرفت و قرابت، در دو روز عرفه و قربان است.

غایت خلقت انسان، نیل او به‌ مقام قرب الهی است. به دیگر سخن عید قربان روز به قربانگاه کشاندن تمام ماسوی الله است.

روز عید قربان یعنی ز هرچه غیر یار استغفرالله و دقیقاً تلاقی نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و اسلام ناب محمدی در همین نکته نهفته است و آن قربانی دادن است.

همان‌گونه که در مثل امروز ابراهیم خلیل‌الله از امتحان قربانی فرزند دلبندش با سربلندی بیرون آمد، پدران شهدا و مادران شهدا ابراهیم‌وار در راه تحقق آرمان‌های امام قربانی دادند و از فرزندان دلبندشان گذشتند.

امروز نیز نهضت شکوهمند امام راحل(ره) با دو مؤلفه استمرار یافته؛ مؤلفه اول رهبری حکیم و جامع‌الشرایط حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) و مؤلفه دوم خون پاک شهدای حریم اهل بیت، شهدای سلامت شهدای امنیت است.

این‌جانب ضمن تبریک عیدالله سعید قربان و آرزوی قبولی نیایش‌ها و توسل‌ها به محضر امام زمان(عج)، رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) و آحاد امت اسلامی خصوصاً مؤمنین و مؤمنات شهرستان سیریک و استان هرمزگان، ناصحانه و متواضعانه تأکید می‌کنم که برای ادامه مسیر پیشرفت و دستیابی به قله‌های رفیع عظمت و اقتدار، ملت ما باید مسیر قربانی دادن در راه الله را سرلوحه خود قرار دهد و روحیه شهادت‌طلبی را تقویت کند.

از طرفی بر مسئولان امر فرض و واجب است که نفسانیات را قربانی خدمت کنند و اگر خدای‌نکرده آحاد مسئولین جمهوری اسلامی نفس خود را تزکیه نکنند و خود را وقف ملت قرار ندهند، حاصلش صحنه‌های دل‌خراش محرومیت مردم در خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

لذا همه مسئولان ذی‌ربط خصوصاً مسئولان شهرستان سیریک و ساتان هرمزگان را به دقت نظر، دلسوزی و تعهد بیش از پیش دعوت می‌کنم چراکه امروز تشنگی مردم سیریک کمتر از مردمان عزیز خوزستان نیست.

در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های اخیر مسئولان استانی و شهرستانی سازمان آب و فاضلاب، رجاء واثق داریم با اجرای صحیح طرح‌های آب‌رسانی و بسترسازی مناسب انتقال آب به مناطق مختلف شهرستان سیریک شاهد قربانی شدن این بحران باشیم.»

انتهای پیام
captcha