فروش عیدانه آثار شهید صدر از قربان تا غدیر
کد خبر: 3985706
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸

فروش عیدانه آثار شهید صدر از قربان تا غدیر

چهار عنوان از کتاب‌های شهید محمدباقر صدر به مناسبت اعیاد قربان و غدیر با تخفیف ویژه عرضه می‌شود.

فروش عیدانه آثار شهید صدر از قربان تا غدیربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ چهار عنوان از آثار شهید محمدباقر صدر از جمله «اعتقاد ما»، «نا»، «امامان اهل بیت مرزبانان حریم اسلام» و «پژوهشی درباره ولایت» از عید قربان تا عید غدیرخم با تخفیف ویژه ۲۰ درصد عرضه می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب‌ها می‌توانند با سایت شهید محمدباقر صدر مراجعه کرده و سفارش آنلاین دهند.
 
اعتقاد ما
کتاب «اعتقاد ما» مقدمه‌ای اعتقادی است که استاد شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر برای رساله عملیه خود، با نام الفتاوی‌الواضحه نگاشته بود. او به‌هدف ارائه احکام اسلامی به مسلمان معاصر و با تلاش برای ارائۀ شیوه‌ای جدید و به‌روز در عرضه شریعت اسلامی الفتاوی‌الواضحه را به رشته تحریر درآورد. پس از چاپ اول رساله و استقبال بی‌نظیر از آن، شماری از بزرگان و طلاب حوزه و نیز عموم مؤمنان از شهید صدر درخواست کردند که او به تأسی از پیشینیان، مقدمه‌ای در اثبات اصول عقاید نوشته و در چاپ جدید رساله به آن بیفزاید. او این درخواست را پذیرفت و برای چاپ جدید، مقدمه‌ای با نام موجز فی اصول الدین و در سه فصل «المرسل»، «الرسول» و «الرساله» نوشت. این اثر در فروش عیدانه ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین قیمت شده است.
 
امامان اهل بیت مرزبانان حریم اسلام
کتاب «امامان اهل بیت مرزبانان حریم اسلام» نیز مجموعه سخنرانی‌هایی است که استاد شهید در مناسبت‌های گوناگون همچون سالگرد‌های میلاد یا درگذشت اهل‌بیت ارائه کرده و نیز سخنانی که نگاشته و در مناسبت‌های گوناگون یا خود ارائه کرده یا به نیابت از او ارائه شده است. شهید صدر عادت داشته از تعطیلی کلاس درس به مناسبت درگذشت امامان به استثنای برخی همچون عاشورا و اربعین، بهره بگیرد و از صاحب مناسبت، محوری برای سخن بسازد و به بررسی ابعاد شخصیت و شرایط فعالیت ایشان بپردازد و ماهیت نقش ایشان و رسالتی که بر عهده داشته را آشکار کند. این اثر به قیمت ۷۶ هزار تومان عرضه می‌شود.
 
پژوهشی در ولایت
شهید صدر در ابتدا کتاب «پژوهشی در ولایت» شهید صدر را به عنوان دیباچه‌ای بر کتاب «تاریخ الشیعه الامامیه و اسلافهم؛ منذ نشأه التشیع حتى مطلع القرن الرابع الهجری» تألیف دکتر عبدالله فیاض نگاشته است. دکتر فیاض ١٣۴٨ خورشیدی این کتاب را تألیف کرد و در آن به موضوع پیدایش شیعه و مراحل حیات آن در طول تاریخ پرداخت. به نظر می‌رسد استاد شهید ضمن آنکه این اثر را کتابی ارزشمند یافت، در آن اشکالاتی اساسی دید و برای رفع این اشکالات، تصمیم گرفت با نوشتن مقدمه‌ای بر کتاب، نگاهی دیگر را جز آنچه مؤلف در تحلیل شکل‌گیری شیعه گفته است به خوانندگان ارائه کند. این کتاب با بهای ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان ارائه می‌شود.  
 
نا
کتاب «نا» روایتی نه‌چندان بلند، اما واقع‌نما، مستند و پرجزئیات از شهید صدر است که با دوری از زیاده‌پردازی و اغراقگری، در شانزده فصل به شرح زندگی او پرداخته است. مریم برادران ساعت‌ها و روزها، خوانده و دیده و شنیده و سپس با قلمی روان و صمیمی به روایتِ خوانده‌ها و دیده‌ها و شنیده‌هایش از زندگی مردی پرداخته که او را تنها با نام دو کتابش فلسفتنا و اقتصادنا می‌شناخته است. نویسنده در طول نوشتن این کتاب با خانواده شهید صدر به‌ویژه همسر بزرگوار شهید در ارتباط بوده و از دقت و سخنان آنها بهره برده است.
انتهای پیام
captcha