صدور مجوز 3 رشته محل جدید در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان
کد خبر: 3985725
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰

صدور مجوز 3 رشته محل جدید در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با تاسیس 3 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته برای سال تحصیلی 1400 - 1401 در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان موافقت کرد.

صدور مجوز 3 رشته محل جدید در مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان،رضا نقدی،رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان 31 تیر با اعلام این خبر گفت: در مقطع کارشناسی پیوسته، مجوز تاسیس رشته مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر برای دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران سمنان و رشته‌های حسابداری و گرافیک برای دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران سمنان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اخذ شد.
وی با اشاره به این که تربیت مهندسان و تکنسین‌های مورد نیاز بازار کار، یکی از وظایف این دانشگاه است، افزود : 39 رشته کاردانی، 21 رشته کارشناسی ناپیوسته و 4 رشته کارشناسی پیوسته در این دانشگاه تدریس می‌شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: با اضافه شدن این سه رشته به سبد آموزشی این دانشگاه، تعداد رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به 63 رسیده است.
نقدی با بیان اینکه در راستای آمایش رشته‌ها و ضرورت‌های کارآفرینی استان و همچنین افزایش مهارت‌آموزی و برطرف کردن نیازهای صنعت، مجوز رشته‌های مهندسی حرفه‌ای کامپیوتر، حسابداری و گرافیک در مقطع کارشناسی پیوسته برای دانشکده‌های فنی وحرفه‌ای استان اخذ شده که از مهرماه سال جاری دانشجو پذیرفته می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه‌ای در کشور یادآور شد: هدف از این مراکز آموزشی توسعه آموزش عالی فنی و حرفه‌ای، گسترش شایستگی‌ها حرفه‌ای از طریق توسعه دانش و مهارت و نگرش به تربیت نیروهای متخصص در سطح کشور است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان ضمن قدردانی از همکاری و مساعدت‌های ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ، معاونت آموزشی و دفتر آمایش و گسترش گفت: 3000 نفر دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان تحصیل می‌کنند.

گفتنی است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با 4 دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام
captcha