واکنش حزب‌الله لبنان به بمباران خاک سوریه در سایه سکوت مجامع بین‌المللی
کد خبر: 3985807
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

واکنش حزب‌الله لبنان به بمباران خاک سوریه در سایه سکوت مجامع بین‌المللی

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اقدام صهیونیست‌ها در نقض حاکمیت لبنان و بمباران اراضی سوریه در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان استقلال و حاکمیت را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، فرماندهی حزب‌الله در منطقه «جبل و الشمال» لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را تجاوز آشکار به خاک این کشور و حاکمیت لبنان دانست.
 
در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های اسرائیلی بار دیگر حاکمیت لبنان را نقض کرده و از طریق حریم هوایی لبنان سوریه را بمباران کردند و این بمباران در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و مدعیان حفظ حاکمیت و استقلال کشورها صورت گرفت.

حزب‌الله افزود: حمله بامداد پنجشنبه جنگنده‌های اسرائیلی به خاک سوریه تجاوزی آشکار به خاک لبنان و سوریه است.

یک منبع نظامی ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه(31 تیرماه) منطقه «القصیر» در حومه غربی حمص را هدف قرار دادند. 

در همین حال، تلویزیون سوریه گزارش داد که ارتش این کشور موفق شد چندین موشک شلیک‌شده ارتش رژیم صهیونیستی را بر فراز آسمان حمص و قبل از اصابت به اهداف مورد نظر منهدم کند.
 
وزارت دفاع روسیه

وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه اعلام کرد: سامانه پدافند هوایی سوریه تمامی چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را منهدم کرده است.

«وادیم کولت»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه تصریح کرد: دو فروند جنگنده اف‌-۱۶ اسرائیل بامداد ۲۲ جولای اقدام به شلیک چهار فروند موشک هدایت‌شوند به مناطقی در استان حمص سوریه کردند.

وی اضافه کرد: تمامی موشک‌های شلیک‌شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی توسط موشک‌های پدافندهای نیروهای مسلح سوریه که به موشک‌های Buk M2E روسیه مجهز بوده‌اند رهگیری و منهدم شده است.

واکنش وزارت امورخارجه سوریه 

به دنبال حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم اشغالگر به سوریه، وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که سوریه در دفاع از خاک و مردم و حاکمیتش لحظه‌ای سستی یا غفلت نخواهد کرد.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد: تجاوزگری‌های مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه همزمان با حملات تروریست‌ها به حومه حلب و قطع آب استان حسکه توسط نظام ترکیه، بدان معناست که تمام این اقدامات در راستای عمل به راهبردهای ژئوپلیتیک توطئه‌گرایانه علیه سوریه به سبب مواضعش در مبارزه با تروریسم و مزدورانش در منطقه است.
واکنش حزب‌الله به بمباران خاک سوریه در سایت سکوت مجامع بین‌المللی
در این بیانیه آمده است: سوریه تأکید می‌کند که تداوم حملات اسرائیلی‌ها در واقع به سبب حمایت دولت‌های آمریکا و برخی کشورهای غربی است. این رژیم اطمینان دارد که هیچگاه به سبب این جنایت‌ها بازخواست نخواهد شد. بی‌توجهی برخی اعضای جامعه جهانی به تجاوزگری‌ها و جنایت‌های اسرائیل در واقع بدین معناست که آنها شریک جرم صهیونیست‌ها هستند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که این کشور از عمل به حق خود در دفاع از خاک و مردم و حاکمیتش که تمام قوانین بین‌المللی آن را تضمین کرده‌اند، لحظه‌ای سستی و یا غفلت نخواهد کرد.
انتهای پیام
captcha