انتقاد مجمع کلیساهای آمریکا از سیاست‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3986016
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

انتقاد مجمع کلیساهای آمریکا از سیاست‌های رژیم صهیونیستی

مجمع عمومی کلیساهای آمریکا رژیم صهیونیستی را رژیمی آپارتاید توصیف کرد و از بایدن خواست ضمن قطع کمک‌های آمریکا به تل‌آویو از حقوق فلسطینیان حمایت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، مجمع عمومی کلیساهای آمریکا موسوم به «کلیسای مسیح» رژیم صهیونیستی را رژیمی نژادپرست توصیف کرد.

این نخستین ضربه از سوی یکی از طوائف متعدد دینی در آمریکا به لابی صهیونیست در آمریکاست، در حالی که لابی صهیونیستی این روزها مشغول تهدید شرکت بستنی فروشی بن و جری است که می‌خواهد از فروش محصولات خود در فلسطین اشغالی خودداری کند.

مجمع عمومی کلیساهای آمریکا با تأکید بر اینکه سیستم آپارتاید اسرائیلی را رد می‌کند، تصریح کرد: ما ادامه سرکوبگری‌های اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم می‌کنیم و از دولت آمریکا می‌خواهیم از حقوق ملت فلسطین حمایت کند.

کمیته هماهنگی مجمع عمومی کلیساهای آمریکا همچنین درد و رنج فلسطینی‌ها طی دهه‌های اخیر در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی و حمایت‌های نامحدود واشنگتن از این رژیم اعلام کرد: ما همان گونه که بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تأکید می‌کنیم بر حق قانونی آمریکایی‌ها برای اعتراض به رفتارهای اسرائیل از طریق جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی تأکید داریم.

این کمیته ادعاها درباره اینکه هر گونه انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی دشمنی با یهودیت محسوب می‌شود، رد کرد و از دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را متوقف کند.

در پایان بیانیه مجمع عمومی کلیساهای آمریکا آمده است که اتحادیه کلیساهای آمریکا هر گونه ایدئولوژی به خصوص صهیونیسم مسیحی را که موجب اعطای امتیازی به ملتی خاص یا حذف آن می‌شود، رد می‌کند.

 

 

انتهای پیام
captcha